Στο «σφυρί» την Τετάρτη το πλοίο Olympus

Για δεύτερη φορά!

Άλλη μια εβδομάδα με πλήθος πλειστηριασμών ξεκινάει από σήμερα, καθώς μέχρι την Παρασκευή έχουν προγραμματιστεί περισσότεροι από 1.100.

Μια περίπτωση με αρκετές ανατροπές και… αναστολές είναι αυτή του υπό κυπριακή σημαία επιβατηγού-οχηματαγωγού «Olympus» το οποίο θα βγει για δεύτερη φορά στη μακρά διαδρομή του στο «σφυρί», καθώς μέσω πλειστηριασμού το απέκτησε η τωρινή ιδιοκτήτριά του Sea Speed Ferries.

Το «Olympus», το καλοκαίρι του 2012, υπό την ιδιοκτησία άλλης εταιρείας και με άλλο όνομα τότε, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, σπάζοντας τον επί χρόνια ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του δημοφιλούς νομού της Κρήτης.

Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ γιατί το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς σταμάτησαν τα δρομολόγια λόγω σοβαρής βλάβης στη μία από τις μηχανές του. Επτά χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2019 και ενώ είχε περάσει στα χέρια της νυν ιδιοκτήτριας εταιρείας δρομολογήθηκε ξανά ως «Olympus» για το Ρέθυμνο.

Ωστόσο, στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά στη γραμμή από τον Δεκέμβριο του 2019.

Η κακοτυχία ξαναχτύπησε όμως τον Ιούνιο του 2020, όταν το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

Το «αρνητικό φεγγάρι» συνεχίστηκε, καθώς στις 22 Δεκεμβρίου 2021 αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός για τις 26 Ιανουαρίου 2022 με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil κατά της Sea Speed Lines.

Το ποσό για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ήταν 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων».

Σε εκείνη τη φάση το πλοίο εκτιμήθηκε στις 600.000 ευρώ και ως πρώτη προσφορά ορίστηκαν τα 2/3, δηλαδή 400.000 ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία του ιστορικού, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1976 από την «Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE» στην Ιαπωνία. Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

Στις 11 και 12 Ιανουαρίου, ωστόσο, υπήρξαν δύο ανακοπές και συγκεκριμένα η πρώτη της Sea Speed Lines κατά της επισπεύδουσας Revoil και η δεύτερη της εταιρείας Sekavin S.A. που έχει εγγράψει υποθήκη επί του πλοίου. Κοινό αίτημα των δυο ανακοπών που συνεκδικάστηκαν ήταν η διόρθωση της κατασχετήριας έκθεσης ως προς την τιμή εκτίμησης της αξίας του πλοίου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 17 Ιανουαρίου αποφάσισε τον επταπλασιασμό, σχεδόν, της εκτιμώμενης αξίας, από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ, και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2,66 εκατ. ευρώ (στα 2/3 της τιμής εκτίμησης). Παράλληλα, ο πλειστηριασμός μετατέθηκε από τις 26 Ιανουαρίου για τις 23 Φεβρουαρίου, αλλά ανεστάλη.

Το πλοίο όμως πήρε ξανά το δρόμο του πλειστηριασμού για τις 12 Οκτωβρίου, με επισπεύδουσα αυτή τη φορά την Sekavin και με τιμή εκκίνησης 1,35 εκατ. ευρώ. Το σφυρί και πάλι ανεστάλη και κατόπιν ανακοπής της οφειλέτιδας, στις 6 Οκτωβρίου 2022 το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε ότι η αξία του ανέρχεται σε 4.050 εκατ. δολ., ορίζοντας την τιμή εκκίνησης για το νέο πλειστηριασμό που θα γίνει στις 9 Νοεμβρίου,-εάν και πάλι δεν υπάρξει αναστολή-, στα 2,7 εκατ. δολ. (2,75 εκατ. ευρώ).

Πηγή: newmoney.gr

eep logo