Portnet – Ειδήσεις Πειραιά
Ναυτιλία

Υψηλή κερδοφορία για την Maersk το 3ο τρίμηνο του 2024

Η Maersk παρουσίασε ισχυρή επιχειρηματική και οικονομική ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο, με ενισχυμένη κερδοφορία στους τομείς Ocean, Logistics & Services και Terminals. Στις 21 Οκτωβρίου, η Maersk ανακοίνωσε τις προοπτικές της για το 2024, αναμένοντας τώρα το υποκείμενο EBIT ολόκληρου του έτους από 5,2 έως 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια (πρώην 3 έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας ως παράγοντες το καλό τρίμηνο, την υγιή ζήτηση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων και τη συνεχιζόμενη κρίση της Ερυθράς Θάλασσας.
Η κερδοφορία στο Ocean το 3ο τρίμηνο του 2024 βελτιώθηκε με καλύτερους ναύλους και ισχυρή αύξηση του όγκου, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων κατά 41%.
Η αναδρομολόγηση του δικτύου νότια του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας παρέμεινε σημαντικός παράγοντας κόστους, επηρεάζοντας την κατανάλωση καυσίμων και τα συνολικά λειτουργικά έξοδα. Αυτοί οι περιορισμοί κόστους αντισταθμίστηκαν πλήρως από την αποτελεσματική λειτουργική απόδοση, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία, με αποτέλεσμα αύξηση του EBIT κατά 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια και περιθώριο κέρδους 25,5%.
Τα Logistics & Services σημείωσαν αύξηση εσόδων 11% σε ετήσια βάση (YoY) και 7,2% διαδοχικά έσοδα το τρίτο τρίμηνο, λόγω του υψηλότερου όγκου προϊόντων.
Η κερδοφορία βελτιώθηκε επίσης, με EBIT ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων, αύξηση 64 εκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της κερδοφόρας ανάπτυξης των Lead Logistics και Air, με αποτέλεσμα περιθώριο EBIT 5,1%.
Οι τερματικοί σταθμοί είχαν σημαντική ανάπτυξη, ειδικά στη Βόρεια Αμερική. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, τα έσοδα ανά κίνηση αυξήθηκαν σε υψηλό όλων των εποχών λόγω των αυξανόμενων όγκων, των βελτιωμένων τιμολογίων και του μείγματος προϊόντων.
Είχαν το υψηλότερο EBITDA από το 1ο τρίμηνο του 2022 ύψους 424 εκατομμυρίων δολαρίων, ολοκληρώνοντας το τρίμηνο με ROIC (LTM) 13%.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, λόγω των ισχυρών αποτελεσμάτων του 3ου τριμήνου σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων και τη συνέχιση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα / Κόλπο του Άντεν, η Maersk αναμένει ότι η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματοκιβωτίων για ολόκληρο το έτος θα είναι περίπου 6% (προηγουμένως 4-6%).

«Αυτό το τρίμηνο, υποστηρίξαμε για άλλη μια φορά τους πελάτες μας σε περιόδους υψηλής μεταβλητότητας και χαμηλής ορατότητας. Επαναβεβαιώσαμε τη δέσμευσή μας για κερδοφόρα ανάπτυξη και λειτουργική πρόοδο, οδηγώντας αποτελέσματα σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς μέσω της συνεχούς αυστηρής εστίασης στην πειθαρχία κόστους, την αύξηση της παραγωγικότητας και την αποτελεσματική αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων. Στον τομέα των Logistics & Services, η εστιασμένη προσπάθειά μας οδήγησε σε σταθερή βελτίωση του περιθωρίου κέρδους και ανάπτυξη μέσω νέων κερδών. Στους τερματικούς σταθμούς, προχωρήσαμε σε πρόσθετες βελτιώσεις, βασιζόμενοι στην ήδη υψηλή απόδοση. Η ομάδα της Ocean ανταποκρίθηκε στις επαναλαμβανόμενες διακοπές του δικτύου με μεγάλη ευελιξία, αξιοποιώντας τους τερματικούς σταθμούς των κόμβων μας και επενδύοντας σε χωρητικότητα και εξοπλισμό για να μετριάσει τον αντίκτυπο της αλυσίδας εφοδιασμού στους πελάτες μας, βελτιστοποιώντας παράλληλα το μοναδιαίο κόστος », δήλωσε ο Vincent Clerc, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk.