Β. Κορκίδης για Black Friday - Cyber Monday: Να ξεπεραστεί ο τζίρος των 280 εκατ. ευρώ

korkidis vasilis

Τι δείχνει έρευνα του ΕΒΕΠ για τις τάσεις των καταναλωτών

Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται το λιανεμπόριο της Αττικής για την Black Friday και Cyber Monday, καθώς και την εορταστική αγορά, σύμφωνα με τον πρόεδρο ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη.

Στόχος, όπως είπε, για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν.

Είναι σημαντικό – όπως είπε - ότι ο τζίρος της Black Friday και Cyber Monday στην ΕΕ τόσο το 2019 όσο και το 2020 εντός πανδημίας κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ξεπερνώντας το 1,5 δισ. ευρώ.

Τόνισε πως στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Πρότεινε μάλιστα να προτιμηθούν και πάλι τα εγχώρια e-shops και τα τοπικά καταστήματα που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ελκυστικές τιμές.

Η έρευνα του ΕΒΕΠ

Σύμφωνα με τηλεφωνική έρευνα στην Αττική, από το τμήμα Μελετών του Ε.Β.Ε.Π. για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, φαίνεται πως οι 8 στους 10 καταναλωτές στο Λεκανοπέδιο επιθυμούν να εκμεταλλευθούν τις ελκυστικές τιμές, στο μέτρο του δυνατού και όπου φανούν χρήσιμες και συμφέρουσες λίγο πριν τις οικογενειακές υποχρεώσεις των εορτών.

ereyna ebep

Δυστυχώς, οι 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία κατανάλωσης και δεν εκδηλώνουν κανένα ενδιαφέρον για τον λόγο ότι δεν τους περισσεύει οικογενειακό εισόδημα για αγορές.

Αναλυτικότερα, οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday & Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Οι 8 στους 10 θα ήθελαν “black friday τιμές” και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε ηλεκτρονικές συσκευές, παιχνίδια, smartphones, laptops, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού.

Οι 6 στους 10 καταναλωτές έχουν προ επιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Οι 5 στους 10 προτιμούν να δαπανήσουν για αγορές οικογενειακών δώρων ενόψει εορτών σε συνδυασμό με προσωπικές αγορές. Οι 4 στους 10 κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με “digital” αγορές. Οι 3 στους 10 προτιμούν τις προσωπικές αγορές ρούχων, καλλυντικών, κοσμημάτων και τα ταξίδια.

Οι 2 στους 10 προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown. Τέλος, 1 στους 10 ενοχλείται από τους ελέγχους στην είσοδο και τον αποτρέπει να επισκεφτεί εμπορικό κατάστημα.

Οι φόβοι για επάρκεια προϊόντων

Ο κ. Κορκίδης επισήμανε επίσης τον προβληματισμό που δημιουργεί φέτος στους εμπόρους, περισσότερο η αγωνία για επάρκεια και ανατιμήσεις προϊόντων στα ράφια, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρά τα πρόσθετα μέτρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για τον κορωνοϊό.

Επίσης τόνισε πως παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές και τις δυσκολίες έγκαιρης προμήθειας εμπορευμάτων, οι προετοιμασίες για την κατανάλωση των τελευταίων ημερών του έτους στην ελληνική αγορά έχουν ολοκληρωθεί, χωρίς να επισημαίνονται εμφανείς ελλείψεις.

Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι οι φόβοι για "μισογεμάτα ράφια" φαίνεται να απομακρύνονται, αλλά η αγωνία παραμένει για να διαπιστωθεί στην πράξη, εάν τελικά τα αποθέματα σε αποθήκες και ράφια θα αποδειχθούν επαρκή στη φετινή ζήτηση από τώρα μέχρι και τις γιορτές. Μεγάλη ανησυχία δημιουργεί η πληθωριστική έκρηξη στο 4%, καθώς προκαλεί ανατιμήσεις και δημιουργεί αβεβαιότητα στο "κόστος αντικατάστασης", κυρίως των εισαγόμενων εμπορευμάτων.

Υποστήριξε πως στην αγορά της Αττικής είναι προτιμότερο να διαχειριστούμε μια ανοιχτή πόρτα καταστήματος με μια διαδικασία ελέγχου, παρά να δούμε μια κλειστή πόρτα. "Υπενθυμίζεται πως πέρυσι τον Νοέμβριο, τα φυσικά εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά για όλους, λόγω του γενικευμένου lockdown και των οριζόντιων περιοριστικών μέτρων, ενώ φέτος είναι ανοιχτά σε όλους όσους τηρούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από το πολύ επικίνδυνο 4ο κύμα της πανδημίας. Η αγορά της Αττικής πρέπει να παραμείνει ανοιχτή και να ολοκληρώσει άλλη μια δύσκολη χρονιά, λειτουργώντας την κρίσιμη εορταστική περιόδο με ετοιμότητα και όσο πιο κοντά γίνεται στη κανονικότητα" σημείωσε.