Μαθητές- επιχειρηματίες, με φιλοζωικές ανησυχίες

skylos adespotos

Sirius και Argos για τη υιοθεσία αδέποτων ζώων


Τι κι αν ο όρος του «κοινωνικού επιχειρηματία» δεν έχει μπει πολύ στην οικονομική ζωή της Ελλάδας; Μία ομάδα μαθητών, που συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece), «Εικονική Επιχείρηση», έχουν δημιουργήσει μία επιχείρηση με κοινωνικό αντίκτυπο και ετοιμάζονται πυρετωδώς για να την παρουσιάσουν, μαζί με τις υπόλοιπες ομάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, στις 17 Απριλίου, στο The Athens Mall, στο Μαρούσι.

Ξεκινώντας από τη δική τους ευαισθησία για τα ζώα και ιδιαίτερα για τα αδέσποτα σκυλιά και γατιά, κατέληξαν στο να οργανώσουν μία μαθητική εταιρεία, με την επωνυμία SIRIUS, με το στόχο να διευκολύνει τη διαμεσολάβηση μεταξύ ατόμων που βρίσκουν αδέσποτα στο δρόμο, φιλοζωικών εταιρειών και ατόμων που ψάχνουν να υιοθετήσουν ένα ζωάκι.

«Σκοπός μας είναι, αξιοποιώντας την τεχνολογία, να μειώσουμε τον πληθυσμό των αδέσποτων ζώων στην Ελλάδα και παράλληλα να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες σε θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των ζώων», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος της εταιρείας, Μάρη Παπαγιαννοπούλου.

Για το λόγο αυτό, το προϊόν της εταιρείας είναι μία ιστοσελίδα, όπου όταν θα είναι έτοιμη να «ανέβει» στο διαδίκτυο, θα προσφέρει συμβουλές για κάθε ενδιαφερόμενο, ποιο κατοικίδιο του ταιριάζει, τι να προσέξει κανείς όταν συναντά ένα αδέσποτο ζώο στο δρόμο και θέλει να το φροντίσει, αλλά θα προσφέρει επίσης και διαμεσολάβηση με φιλωζωικές οργανώσεις.

«Συγκεντρώνοντας πληροφορίες για τα αδέσποτα, μέσω της ιστοσελίδας, επιχειρούμε τη σύνδεση μεταξύ των χρηστών και των δομών των δήμων ή/και των φιλοζικών οργανώσεων», συμπλήρωσε η Μάρη.

Πώς προέκυψε όμως το όνομα Sirius; «Από τον πιο λαμπερό αστερισμό στον ουρανό, τον Σείριο», απάντησε η Αλεξάνδρα Μαυρομμάτη, υπεύθυνη του μάρκετινγκ. «Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Σείριος ήταν ο σκύλος του Ωρίωνα, ο οποίος ήταν καλός φίλος της Αρτέμιδος. Όταν ο Απόλλωνας άδικα σκότωσε τον Ωρίωνα, η Άρτεμις του έδωσε μία θέση στα άστρα, με τον Σείριο για συντροφιά. Επίσης, ονομάσαμε την ιστοσελίδα μας Argos, από τον πιστό σκύλο του Οδυσσέα, τον Άργο», συμπλήρωσε.

Ήδη, ο Sirius έχει παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, το facebook (@cgssirius) και το instagram (sirius_cgs), σε μια προσπάθεια να γίνει γνωστός στο κοινό, με απώτερο στόχο, όπως επισήμανε η Γλαύκη Αγγέλη-Αλεξίου, υπεύθυνη των Δημοσίων Σχέσεων, «να δημιουργηθεί μία κοινότητα πολιτών, που έχουν ή ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ζώα συντροφιάς με κοινή αξία την αγάπη για αυτά».

Τα στοιχεία, πάντως, δείχνουν ότι η εικονική επιχείρηση, θα μπορούσε να βελτιώσει την εικόνα της πραγματικότητας, εάν έπαιρνε σάρκα και οστά: Σήμερα, υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα διαβιώνουν περίπου 2 εκατομμύρια αδέσποτοι σκύλοι και γάτες, με δηλωμένα 201.898, δραστηριοποιούνται ενεργά περίπου 120 φιλοζωικές οργανώσεις, ενώ, δυστυχώς, στην Ελλάδα καταγράφονται οι περισσότερες καταγγελίες για βασανισμό ζώων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην ομάδα, που προέρχεται από τα εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα, συμμετέχουν 25 μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Μάλιστα, ανάμεσα σε αυτούς είναι και δύο μαθητές που ετοιμάζονται για το International Baccalaureat. Γιατί επέλεξαν να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα; «Ίσως σκεφτεί κανείς ότι αποπροσανατολιζόμαστε από το διάβασμα, αλλά η αλήθεια είναι ότι κάθε άλλο, παρά χάσιμο χρόνου είναι μια τέτοια δραστηριότητα», ανέφερε ο ένας εξ αυτών, ο Νικόλας Περιδικούλης. «Το θεώρησα, όμως, πολύ ενδιαφέρον, το να μάθω πώς δουλεύει μία επιχείρηση στην πράξη και θεωρώ ότι αυτό θα βοηθήσει πολύ στο να κατανοήσω τις συνθήκες που επικρατούν στον εργασιακό χώρο σήμερα», συμπλήρωσε.

«Είναι αξιοσημείωτο, πόση ενέργεια βάζουν τα παιδιά σε αυτό το εγχείρημα», τόνισε ο υπεύθυνος καθηγητής της ομάδας επιχειρηματικότητας του σχολείου, Γιάννης Αρφαράς. «Οι ίδιοι επέλεξαν το θέμα, ποιοι θα είναι υπεύθυνοι σε κάθε τομέα... Τα παιδιά κάνουν όλη τη δουλειά, εγώ στην ουσία έχω το συντονισμό και την καθοδήγηση», προσέθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα της «Εικονικής Πραγματικότητας» εστιάζει στην εισαγωγή των παιδιών από τη σχολική ηλικία στις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, με απλουστευμένο τρόπο και μέσα από μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία, προετοιμάζοντας την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και στελέχη εταιρειών, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ενισχύουν τις δεξιότητές τους.

Tο Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός, που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005 και είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. Σκοπός του ΣΕΝ/JA Greece είναι η στήριξη της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την καινοτόμο σκέψη, την επιχειρηματικότητα και την πρακτική εφαρμογή των βασικών εννοιών των οικονομικών, με δημιουργικό και βιωματικό για τους μαθητές τρόπο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

cotommatae