Δυναμικό ήταν το α’ 6μηνο του 2024 για την εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης-NYSE Tsakos Energy Navigation της οικογένειας Τσάκου.
Έδωσε μέρισμα αυξημένο κατά 50% αυξημένο από το ποσό που καταβλήθηκε για τις δραστηριότητες του 2023. Παράλληλα ανέπτυξε εντυπωσιακά τον στόλο της τον οποίο ενδυνάμωσε με 21 σύγχρονα πλοία.
Τα ελάχιστα συμβατικά έσοδα έφθασαν τα δύο δισ. δολάρια.
Η TST εγκαινιάζει την πρώτη ιδιωτική ναυτική ακαδημία στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στη Χίο.
Τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένουν σταθερά.
Στο τέλος Ιουνίου 2024, η ταμειακή θέση της TEN έφθασε τα 476 εκατ. δολάρια, σχεδόν 100 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το τέλος του 2023.
Συνοπτικά αποτελέσματα
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο στόλος της TEN απέφερε 416 εκατ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα και 179 εκατ. δολάρια σε λειτουργικά κέρδη, τα οποία περιελάμβαναν κεφαλαιακά κέρδη ύψους 49 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα καθαρά κέρδη που προέκυψαν για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 130,4 εκατ. δολάρια ή 3,96 δολάρια ανά μετοχή.
Το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) ανά πλοίο ανά ημέρα για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν ένα σταθερό $33.830.
Το προσαρμοσμένο EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για το πρώτο εξάμηνο του 2024 έφτασε τα 214 εκατομμύρια δολάρια.
Οι αποσβέσεις και οι αποσβέσεις σε συνδυασμό ήταν στα 77 εκατ. δολάρια, μια αύξηση 6,6 εκατ. δολάρια από το περσινό πρώτο εξάμηνο.
Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων παρουσίασαν μια μέτρια αύξηση στα 98 εκατ. δολάρια, αντανακλώντας τον μεγαλύτερο αριθμό και μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων στο στόλο.
Οι τόκοι και τα χρηματοοικονομικά έξοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 55,2 εκατ. δολάρια, ως αποτέλεσμα των νέων δανείων για την απόκτηση πέντε σύγχρονων πλοίων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς και την παράδοση τεσσάρων σύγχρονων νεότευκτων πλοίων διπλού καυσίμου LNG κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο ανά ημέρα, παρά τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις, παρέμειναν σχεδόν πανομοιότυπα με τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2023, στα 9.367 δολάρια.
Συνοπτικά αποτελέσματα β’ τριμήνου
Με τρία πλοία να υποβάλλονται σε προγραμματισμένες αποξηλώσεις και ειδικές έρευνες, η χρησιμοποίηση του στόλου μειώθηκε στο 92% και τα ακαθάριστα έσοδα έφτασαν τα 214 εκατομμύρια δολάρια.
Τα λειτουργικά έσοδα, τα οποία περιλάμβαναν κέρδη κεφαλαίου ύψους 32 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 103 εκατ. δολάρια οδήγησαν σε καθαρό εισόδημα 76,4 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο.
Ο μέσος όρος των χρονοναυλώσεων ανά πλοίο ανά ημέρα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο οποίος επηρεάστηκε από το πλοίο επανατοποθετήσεις πλοίων, έφτασε τα 34.235 δολάρια οδηγώντας σε προσαρμοσμένο EBITDA 113 εκατ. δολάρια για το ίδιο περίοδο.
Τα λειτουργικά έξοδα του στόλου ήταν ελαφρώς υψηλότερα από τα επίπεδα του δεύτερου τριμήνου του 2023, φθάνοντας σε 49,7 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αντανακλώντας και πάλι τα μεγαλύτερα μεγέθη των πλοίων του στόλου.
Παρά το γεγονός αυτό, και σε μεγάλο βαθμό λόγω της αποτελεσματικής διαχείρισης των πλοίων, τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο ανά ημέρα για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 μειώθηκαν σε 9.347 δολάρια από 9.492 δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Οι αποσβέσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν σύμφωνες με τις αυξημένες αριθμό των πλοίων του στόλου σε 39,5 εκατομμύρια δολάρια.
Οι τόκοι και τα χρηματοοικονομικά έξοδα για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 30,0 εκατ. δολάρια αντανακλώντας την προαναφερθέντα δάνεια και τα συνεχιζόμενα αυξημένα παγκόσμια επιτόκια.
του Μηνά Τσαμόπουλου από newmoney.gr