Σύμφωνα με τα στοιχεία του Port Economics
Τα τελικά στοιχεία με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των 15 μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης, για το 2023, δημοσίευσε το Port Economics.
Σύμφωνα με αυτά, ο Πειραιάς κατέβαλε, εκ νέου, την 4η θέση της Ευρώπης από τη Βαλένθια, διακινώντας 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ).
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο Πειραιάς ήταν από τα μοναδικά λιμάνια που σημείωσε άνοδο διακίνησης σε σχέση με το 2022.
Το Ρότερνταμ, που είναι το Νο1 λιμάνι της Ευρώπης στα «κουτιά», παρουσίασε πτώση 7%, η Αμβέρσα 7,2% και το Αμβούργο 6,9%.
Ο Πειραιάς κατάφερε να σημειώσει άνοδο διακίνησης, εξαιτίας των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ, οι οποίοι διακίνησαν πέρυσι 4,586 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,352 εκατ. το 2022, παρουσιάζοντας άνοδο (5,4%), έπειτα από 3 χρόνια πτώσης.
Φέτος, η κατάσταση είναι διαφορετική, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ, άρα και του Πειραιά από αρκετά εμπορικά πλοία.