Ναυτιλία

Συνεχίζεται η κερδοφορία για τους container carriers

Η ναυτιλία τακτικών γραμμών βρίσκεται σταθερά σε κερδοφορία τη χρονιά που διανύουμε. Η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων είχε συνολικά καθαρά έσοδα 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, σημειώνοντας απότομη αύξηση 164% διαδοχικά από τα κέρδη των 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το 2ο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η Blue Alpha Capital.

Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, τα καθαρά έσοδα σε αυτό το τρίμηνο είχαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856% από τα κέρδη 2,8 δισ. δολαρίων το προηγούμενο τρίμηνο.
Με το τρίτο τρίμηνο σε προοπτική, τα 26,8 δισεκατομμύρια δολάρια που κερδήθηκαν είναι υπερδιπλάσια από αυτά που κέρδισε η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων σε οποιοδήποτε προηγούμενο πλήρες έτος, εκτός της εποχής του covid.
Τα εκπληκτικά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από τη ναυτιλιακή κρίση της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς και από ισχυρούς όγκους που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές λωρίδες.

Αναλύοντας τα κέρδη των εισηγμένων παγκόσμιων carriers, οι αναλυτές της Linerlytica σημείωσαν ότι τα περιθώρια EBIT των εννέα μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών τακτικών γραμμών αυξήθηκαν στο 33% από 16% το προηγούμενο τρίμηνο. Ωστόσο, έχει προκύψει ένα σαφές χάσμα μεταξύ των κορυφαίων και των κατώτερων επιδόσεων με τους Hapag-Lloyd και Maersk να υστερούν. Οι δύο συνεργαζόμενοι αερομεταφορείς στη νέα Gemini Cooperation πέτυχαν μέσο περιθώριο EBIT 23% το τρίτο τρίμηνο, λιγότερο από το μισό του περιθωρίου 50,5% της Evergreen.

“Τα σημάδια δείχνουν ότι το 3ο τρίμηνο του 24 έχει μια κορύφωση, αλλά οι βραχυπρόθεσμοι συντελεστές αφθονούν”, ανέφερε η Blue Alpha Capital σε έκθεση που δημοσιεύθηκε  πρόσφατα, μια άποψη που συμμερίζονται οι αναλυτές της Sea-Intelligence που σημείωσαν στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή τους: “Είμαστε πλέον σαφώς πέρα από την κορύφωση των επιτοκίων το 2024, η οποία υποστηρίχθηκε από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας”.

Ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη (21/11), μειώθηκε κατά 28 δολάρια στα 3.412,89 δολάρια ανά feu, ο οποίος είναι 67% χαμηλότερος από την προηγούμενη κορυφή της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά 140% περισσότερο από τον μέσο όρο των 1.420 δολαρίων το 2019 πριν από την πανδημία!

theseanation.gr