Portnet – Ειδήσεις Πειραιά
Λοξη ΜατιαΠειραιας

Στροφή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Του Διονύση Βυθούλκα

Πριν από μερικές εβδομάδες στο αμφιθέατρο του δημαρχείου Σαρωνικού κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την έναρξη της λεωφορειακής γραμμής που θα συνδέει τα Καλύβια με το σταθμό προαστιακού/μετρό στο Κορωπί ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου σχολίασε το θέμα της αύξησης του αριθμού των οχημάτων στους δρόμους. Πολίτης του επεσήμανε πως πρέπει να φτιαχτούν περισσότεροι και καλύτεροι δρόμοι με τον κ. Οικονόμου να του απαντά πως η λύση δεν είναι περισσότεροι δρόμοι αλλά πως θα πείσουμε τους πολίτες να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί για τα αυτοκίνητα.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης μιλώντας στην εκπομπή «Τα εν Δήμω» στην ERTNews αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα του κυκλοφοριακού που επηρεάζει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Μάλιστα σημείωσε με νόημα πως ο Πειραιάς είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος και παρόλα αυτά εκατοντάδες χιλιάδες επιλέγουν να κινηθούν από και προς τη πόλη με τα αυτοκίνητα τους. Η αλήθεια είναι πως η υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού στην Μικράς Ασίας είναι μείζονος σημασίας αλλά θεωρώ ότι δεν θα λύσει το πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Πειραιάς χρειάζεται μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη που να καλύπτει από το Χατζηκυριάκειο και τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μέχρι το ΣΕΦ. Δεν γίνεται να «κλείνουμε» τα μάτια στην παράνομη στάθμευση στην Ηρώων Πολυτεχνείου και στη Γρηγορίου Λαμπράκη επειδή δεν έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα της ελεγχόμενης στάθμευσης ή επειδή οι θέσεις στάθμευσης στη πόλη δεν επαρκούν. Σημαντικό είναι και το ζήτημα με την παράνομη στάθμευση και στη περιοχή του Πανεπιστημίου… Το θέμα δεν είναι να δημιουργήσεις προϋποθέσεις για περισσότερα αυτοκίνητα στην πόλη αλλά να αποτρέψεις την είσοδο τους…

Πάντως η κυβέρνηση στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει να ανέβει Γολγοθά, κάτι που το γνωρίζει και ο Πρωθυπουργός. Τα νέα σύγχρονα οικολογικά λεωφορεία έδωσαν έναν άλλο… «αέρα» στις συγκοινωνίες ωστόσο ένα άλλο κομβικό ζήτημα είναι η οργάνωση των δρομολογίων. Που αυτό συνεπάγεται αυστηρή αστυνόμευση στους δρόμους από τους οποίους διέρχονται λεωφορεία και τρόλεϊ. Η παράνομη στάθμευση ή δήθεν ολιγόλεπτη στάση συντελούν στην πρόκληση κυκλοφοριακών προβλημάτων και άρα καθυστέρηση στην εκτέλεση των δρομολογίων.

Οπότε η οργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς με νέο στόλο και σημαντική βελτίωση στα δρομολόγια θα ωθήσει τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Χιλιάδες είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως το Μετρό και ο Ηλεκτρικός ωστόσο δεν λείπουν τα παράπονα για καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Επιπροσθέτως η μείωση των οχημάτων στους δρόμους θα συμβάλει και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Δυστυχώς καταγράφονται αρκετά το τελευταίο χρονικό διάστημα και με την εμπλοκή ατόμων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.

Η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς αντί των αυτοκινήτων θα βελτιώσει και την ποιότητα ζωής.