Η κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας θα δώσει ώθηση στον κλάδο.
Το επόμενο διάστημα, και αφού λάβουν τις σχετικές αδειοδοτήσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα ξεκινήσουν τα μεγάλα έργα στο λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η συνέχιση της κατασκευής του νέου προβλήτα κρουαζιέρας.
Σημειώνεται ότι την περασμένη Παρασκευή 15/09 εκδόθηκε από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων τόσο για τις υφιστάμενες υποδομές και τη λειτουργία του λιμένα, όσο και για τα νέα έργα, για τα οποία απαιτούνταν περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή μελέτη.
Τα έργα στον νότιο προβλήτα κρουαζιέρας και η βυθοκόρηση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά είχαν διακοπεί έπειτα από προσφυγή δημάρχων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είχε αναφέρει ότι η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από κυκλοφοριακή μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη της τους κυκλοφοριακούς φόρτους της περιοχής.
Επίσης, το ΣτΕ είχε επισημάνει ότι η διάθεση των βυθοκορημάτων από τα έργα θα πρέπει να γίνει σε αδειοδοτημένες χερσαίες εγκαταστάσεις, αντί της απόρριψής τους σε θαλάσσια περιοχή ή της ενσωμάτωσής τους σε τσιμεντοκιβώτια άλλου λιμενικού έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΛΠ για το θέμα αυτό έχει ήδη υπογράψει σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία.
Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα είναι ένα έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους.
Η κατασκευή του θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας.
Τα έργα ανάπτυξης στο λιμάνι του Πειραιά, των οποίων η κατασκευή υπόκειται στους όρους της παρούσας απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος, είναι τα εξής: Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά, βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα, ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης σε Μουσείο, κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων, βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος, μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, νέο κτίριο γραφείων στις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ, κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής τάσης/μέσης τάσης με κατασκευή και λειτουργία ηλεκτρικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων, αλλά και έργα διαμόρφωσης του ναυπηγοεπισκευαστικού λιμένα Περάματος (ΝΕΖ).
(naftemporiki.gr)