Ο τομέας των ναυπηγείων έχει εισέλθει σε μια νέα χρυσή εποχή, μετά από μια δεκαετή και πλέον ύφεση, λόγω της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Σε ολόκληρη την Κίνα, τα ναυπηγεία επεκτείνονται και παράγουν πλοία σε κλίμακα που δεν έχει παρατηρηθεί από το 2008.
Όσον αφορά τη ναυπηγική δυναμικότητα, η τελευταία εκτίμηση της Arrow τοποθετεί τη ναυπηγική δυναμικότητα των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστριών χώρες – Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία – στα 35,6 εκατ. cgt, μια αύξηση 20%, σε ετήσια βάση, από τα 29,5 εκατ. cgt πέρυσι, με την πλειονότητα αυτής της επέκτασης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, η ναυπηγική ικανότητα των χωρών αυτών εξακολουθεί να είναι περίπου 30% χαμηλότερη από το μέγιστο επίπεδο, που σημειώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 2000, με την «έκρηξη» της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Τα κινεζικά ναυπηγεία συνεχίζουν να κατέχουν την πρώτη θέση ως η πιο δημοφιλής επιλογή για νεότευκτα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, με 441 παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο του έτους, δηλαδή περίπου το 66% του συνόλου των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Ρεβέκκα Γαλανοπούλου Τζόουνς, ανώτερη αναλύτρια περιεχομένου της Veson.
Η κινεζική παραγωγή νεότευκτων πλοίων έχει «εκτοξευθεί» το 2024, δήλωσε στο Splash ο Στούαρτ Νίκολ, διευθυντής της Maritime Strategies International (MSI). Οι κινεζικές παραδόσεις ήταν κατά μέσο όρο 10,1 εκατ. gt τους πρώτους πέντε μήνες την περίοδο 2020-23, ενώ φέτος αφορούν 15,5 εκατ. gt.
«Φημολογείται ότι ο αδύναμος κατασκευαστικός τομέας στην Κίνα απελευθερώνει μια μεγάλη δεξαμενή εργαζομένων για τον ναυπηγικό τομέα», είπε ο Νίκολ, ενώ επεσήμανε, επίσης, ότι η αναδιάρθρωση και η ενοποίηση που παρατηρείται στον τομέα των ναυπηγείων, τα τελευταία χρόνια, αποδίδει καρπούς, με τη μορφή καλύτερης οργάνωσης γύρω από τις ροές των υλικών.
Πηγή: Reporter.gr