Κατατίθενται σύντομα στην ολομέλεια της Βουλής
Τον «δρόμο» προς τη Βουλή πήρε η συμφωνία παραχώρησης του 67% για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που πρόσφατα απέκτησε ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με το σχετικό κείμενο, οι δήμοι της περιοχής θα λαμβάνουν το 3,5% των ετήσιων εσόδων των δραστηριοτήτων.
Η νέα σύμβαση που έχει υπογραφεί από τον περασμένο Μάρτιο, αλλά δεν πρόλαβε να κυρωθεί στη Βουλή καθώς προέκυψαν οι διακοπές του Πάσχα και αμέσως μετά η προκήρυξη των εκλογών, συζητήθηκε την Παρασκευή στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, μαζί με την τροποποίηση της σύμβασης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, δίνεται πλέον η δυνατότητα να προχωρεί στις υποχρεωτικές και μη επενδύσεις με γρήγορες διαδικασίες.
Πλέον, τα υποχρεωτικά και μη έργα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως έγινε και για το λιμάνι του Πειραιά, θα ελέγχονται από ανεξάρτητο μηχανικό και θα εγκρίνονται από την Περιφέρεια.
Το επόμενο βήμα είναι να οδηγηθούν και οι δύο συμβάσεις στην ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.
Ανάσα πνοής στη Θεσπρωτία
Σχετικά με την κύρωση της σύμβασης για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στην ομιλία του αναφέρθηκε στα οφέλη του ελληνικού Δημοσίου αλλά και του δήμου.
Υπογράμμισε ότι με αυτήν τη σύμβαση παραχώρησης ουσιαστικά δίνεται μια ανάσα πνοής στη Θεσπρωτία, καθώς ο επενδυτής που αναλαμβάνει τη διαχείριση του λιμανιού θα καταβάλει ένα πολύ μεγάλο ποσό στο ελληνικό κράτος. Επισήμανε επίσης ότι μέσω αυτής της παραχώρησης επιτυγχάνεται μια τεράστια παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων του δήμου, καθώς το παραλιακό μέτωπο 6.000 στρεμμάτων του λιμανιού της Ηγουμενίτσας παραχωρείται πλέον στον δήμο, που ήταν πάγια διεκδίκηση της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες.
Παράλληλα, ανέφερε ότι η κατασκευή καινούργιων μαρινών θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.», που περιλαμβάνεται στο εν λόγω νομοσχέδιο, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι «η αποκρατικοποίηση που έγινε ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη και αυτό αποδεικνύεται αφενός από τα οικονομικά στοιχεία και αφετέρου από την επιβατική κίνηση αλλά και την κίνηση της κρουαζιέρας, η οποία έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα».
«Ουσιαστικά», συνέχισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «δίνουμε και στον δήμο περισσότερους πόρους, αλλά δίνουμε και τη δυνατότητα να λύσουμε τεχνικά προβλήματα που υπήρχαν στη Σύμβαση Παραχώρησης, ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση του Master Plan και των υπόλοιπων υποχρεωτικών επενδύσεων».
Κλείνοντας την ομιλία του ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τόσο για την Ηγουμενίτσα όσο και για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει αντίστοιχα υποστήριξη από τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές κοινωνίες.
Τι προβλέπεται για τον ΟΛΘ
Πλέον, τα υποχρεωτικά και μη έργα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως έγινε και για το λιμάνι του Πειραιά, θα ελέγχονται από ανεξάρτητο μηχανικό και θα εγκρίνονται από την Περιφέρεια, προκειμένου επενδύσεις υποχρεωτικές και μη να μπορούν να προχωρούν γρήγορα και να μην μπλέκονται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας συναρμόδιων υπουργείων.
Μεταξύ των τροποποιήσεων συγκαταλέγεται η ένταξη σε fast track διαδικασία των αδειοδοτήσεων των έργων στην κατασκευή του νέου μεγάλου Προβλήτα Νο 6. Επίσης, για δύο κτίρια που ανήκουν στη Διεύθυνση Αρχής Λιμένων, δηλαδή στο ελληνικό Δημόσιο, θα μπορούν να αξιοποιηθούν με μίσθωση, παραχώρηση, χωρίς να απαιτείται επιπλέον συναίνεση του ελληνικού Δημοσίου, ενώ δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες των κτιρίων, εφόσον το επιθυμούν, να αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη και τις δαπάνες για βαριά συντήρηση, περιοδική προληπτική συντήρηση ή και ασφάλιση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα το οποίο θα προβλέπεται.
Τέλος, δίνεται η δυνατότητα το κτίριο του πρώην βρεφονηπιακού σταθμού να αξιοποιηθεί, πλην των πολιτιστικών χρήσεων, και για άλλη δραστηριότητα.
Πηγή: naftemporiki.gr