Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η αποανθρακοποίηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα «πράσινα» containerships (πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων ή εξοπλισμένα με scrubbers) «προσπέρασαν» τα συμβατικά.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, τα πλοία που αξιοποιούν LNG, μεθανόλη ή είναι εξοπλισμένα με scrubbers αντιπροσωπεύουν πλέον το 50,6% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου των containerships (σε όρους TEU). Ειδικότερα, τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιστοιχούν στο 7,6% (2,46 εκατ. TEUs), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης αντιπροσωπεύουν το 1,3% (0,4 εκατ. TEUs), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers καταλαμβάνουν το 41,8% (13,6 εκατ. TEUs). Στον αντίποδα, τα συμβατικά containerships αντιπροσωπεύουν το 49,4% του παγκόσμιου στόλου, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα περίπου 16,1 εκατ. TEUs.
Ωστόσο, τα συμβατικά containerships εξακολουθούν να προπορεύονται σε όρους αριθμού πλοίων. Συγκεκριμένα, με 4.850 πλοία, αντιπροσωπεύουν το 73,6% του παγκόσμιου στόλου. Από την άλλη, τα πλοία κατανάλωσης LNG καταλαμβάνουν το 3,2% (208 πλοία), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης το 0,6% (38 πλοία), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers το 22,6% (1.492 πλοία).
Βέβαια, όπως υπογραμμίζει η Alphaliner, ο στόλος των «πράσινων» containerships αναμένεται να επεκταθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον. Το υπάρχον orderbook περιλαμβάνει περισσότερα από 720 containerships εναλλακτικής πρόωσης (75% επί του συνόλου των παραγγελιών για containerships), αθροιστικής χωρητικότητας άνω των 9,3 εκατ. TEUs (93% της συνολικής παραγγελθείσας μεταφορικής ικανότητας).
naftikachronika.gr
