Netflix: Μυστήριο εκατομμυρίων στον Σαρωνικό

Το «Glass Onion: A Knives Out Mystery» ανάμεσα στις 10 πιο δημοφιλείς ταινίες του

Οταν έγινε γνωστό, εν μέσω πανδημίας, πως ο Ντάνιελ Κρεγκ και ο Ράιαν Τζόνσον έρχονται στην Ελλάδα για να γυρίσουν το σίκουελ του επιτυχημένου «Στα μαχαίρια», επικράτησε ένας μικρός χαμός. Οι φήμες, βάσιμες και μη, οργίαζαν: χθες ήταν στο Πόρτο Χέλι, σήμερα γυρίζουν στις Σπέτσες, αύριο ίσως στην Υδρα… Με προϋπολογισμό άλλωστε κάτι παραπάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια, αυτή ήταν η ακριβότερη κινηματογραφική παραγωγή που έπιασε λιμάνι στη χώρα μας, ενώ και το καστ των αστέρων της σίγουρα τραβούσε τα βλέμματα: Ντάνιελ Κρεγκ, Εντουαρντ Νόρτον, Κέιτ Χάντσον, Ιθαν Χοκ, Τζανέλ Μονέ, Ντέιβ Μπαουτίστα κ.ά.

Ολους αυτούς τους βλέπουμε πλέον μαζεμένους στο ολοκληρωμένο «Glass Onion: A Knives Out Mystery», το οποίο κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες στο Netflix. Ως γνωστόν, η δημοφιλής πλατφόρμα αγόρασε τα δικαιώματα για δύο σίκουελ της ορίτζιναλ ταινίας έναντι του ιλιγγιώδους ποσού των 450 εκατ. δολαρίων και προφανώς στοχεύει να κάνει απόσβεση· ή μήπως όχι; Το «Glass Onion» από τις 19 μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου κατέγραψε 82,1 εκατομμύρια ώρες θέασης, γεγονός που το τοποθετεί μέσα στις 10 πιο δημοφιλείς ταινίες που έχουν παιχτεί ποτέ στο Netflix. Το πώς αυτό τώρα μεταφράζεται οικονομικά σε μια πλατφόρμα που, θυμίζουμε, δεν έχει –προς το παρόν– διαφημίσεις παραμένει μυστήριο πιο περίπλοκο και από αυτά που λύνει ο πρωταγωνιστής, Μπενουά Μπλανκ.

Διότι εδώ, κάτω από τον εκτυφλωτικό ήλιο του Σαρωνικού, έχουμε ξανά μυστήριο. Επειτα από την ειδική πρόσκληση που λαμβάνει με τη μορφή ενός επιτραπέζιου γρίφου, μια ομάδα παλιών φίλων καταφθάνει στο ιδιωτικό νησί του Μάιλς Μπρον (Εντουαρντ Νόρτον), ενός δισεκατομμυριούχου μεγιστάνα της τεχνολογίας, που φέρνει αρκετά σε καρικατούρα του Ελον Μασκ. Μαζί τους (περίπου) απρόσκλητος και ο Μπενουά Μπλανκ, ο δαιμόνιος ντετέκτιβ που ξέρουμε και από το πρώτο μέρος, πάνω στην ώρα μάλιστα, αφού το χαλαρωτικό Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει και αστυνομικό παιχνίδι που έχει στηθεί ειδικά για την περίσταση από τον οικοδεσπότη.

Ο Μπλανκ βέβαια λύνει το συγκεκριμένο «μυστήριο» σε δευτερόλεπτα, εστιάζοντας πλέον στο αληθινό έγκλημα, εξαιτίας του οποίου έχουν βρεθεί όλοι μαζεμένοι στη μεσογειακή έπαυλη του Μπρον. Από εκεί και έπειτα ξεδιπλώνεται μια κλασική τύπου «ποιος το έκανε;» ιστορία, διασκεδαστική μεν αλλά και κάπως τραβηγμένη, τόσο σε διάρκεια (συνολικά η ταινία φτάνει τα 140 λεπτά) όσο και σε σεναριακές ευκολίες. Από την άλλη, ευεργετικό είναι σίγουρα το σπάσιμο της αφήγησης με σκηνές από το παρελθόν, οι οποίες αφαιρούν σταδιακά τα φύλλα του «γυάλινου κρεμμυδιού» του τίτλου, προκειμένου να φθάσουμε στον πυρήνα του μυστηρίου.

Στο μεταξύ, πάντως, εκείνο που έχει περισσότερο ενδιαφέρον είναι η σάτιρα που αναφέραμε και παραπάνω. Σάτιρα για τον ημιμαθή ζάμπλουτο, ο οποίος, μεταξύ άλλων, έχει νοικιάσει τη «Μόνα Λίζα» (!) από το Λούβρο, το οποίο παραμένει κλειστό λόγω πανδημίας· κι ακόμη για τη φιλελεύθερη πολιτικό (Κάθριν Χαν), τον ηθικολόγο επιστήμονα (Λέσλι Οντομ), τον «χτιστό» λάτρη των όπλων (Ντέιβ Μπαουτίστα) και την αφελή φασιονίστα (Κέιτ Χάντσον): όλοι τους είναι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, εξαρτώμενοι από τον πλούτο του Μπρον.

Να τους ξεμπροστιάσει θα αναλάβει η δυναμική πρώην συνεργάτιδα του τελευταίου (Τζανέλ Μονέ), φυσικά με την καθοριστική συνδρομή του ευφυούς ντετέκτιβ, τον οποίο υποδύεται με απολαυστικά αλλόκοτο στυλ ο Ντάνιελ Κρεγκ. Κάπου εκεί δυστυχώς έρχεται η υπερβολή –σχεδόν ύβρις– του φινάλε, η οποία μοιάζει περισσότερο με φθηνό κόλπο εντυπωσιασμού παρά με την τολμηρή κορύφωση που είχαν ίσως σαν πρόθεση οι δημιουργοί.

kathimerini.gr

eep logo