Τη δυνατοτητα, υπό προϋποθέσεις, να συνεχίζουν τα δρομολόγια τα «ηλικιωμένα» πλοία δίνει ουσιαστικά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω του Προεδρικού Διατάγματος υπ΄αριθμόν 104 «Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών – οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών – ταχυπλόων (Ε/Γ-ΤΑΧ), επιβατηγών – οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/ Γ – ΤΑΧ) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης» που εκδόθηκε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «σκοπός του παρόντος είναι ο καθορισμός πρόσθετων διαδικασιών ελέγχου, όρων και προϋποθέσεων για τη δρομολόγηση επιβατηγών, επιβατηγών – οχηματαγωγών, επιβατηγών – ταχυπλόων, επιβατηγών – οχηματαγωγών ταχυπλόων, και, δυναμικώς υποστηριζόμενων πλοίων τα οποία: α) έχουν συμπληρώσει ηλικία τριάντα ή συμπληρώνουν, εντός του έτους που υποβάλουν αίτηση για επιθεώρηση, ηλικία (30) ετών, από το έτος καθέλκυσής τους, για να δραστηριοποιούνται μεταξύ των λιμένων της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος καθώς και μεταξύ νησιωτικών λιμένων της, σύμφωνα με την περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του Ν. 2932/2001 (Α΄ 145), ή έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν, εντός του έτους που υποβάλουν αίτηση για επιθεώρηση, ηλικία τριάντα πέντε (35) ετών, από το έτος καθέλκυσής τους, για να δραστηριοποιούνται μεταξύ ηπειρωτικών λιμένων».
Επιπλέον στο άρθρο 3 σημειώνεται: «Πρόσθετες επιθεωρήσεις συμμόρφωσης: 1. Ανεξαρτήτως των εφαρμοζόμενων διατάξεων της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας σχετικά με τη διενέργεια επιθεωρήσεων πλοίων και έκδοσης πιστοποιητικού ασφαλείας αυτών, για τη διαπίστωση συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος διατάγματος διενεργούνται επιπρόσθετα οι ακόλουθες επιθεωρήσεις: α) αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης, β) ετήσια επιθεώρηση συμμόρφωσης, η οποία διενεργείται κατά το χρόνο διεξαγωγής της επιθεώρησης για την ανανέωση του πιστοποιητικού ασφαλείας του πλοίου, γ) ενδιάμεση επιθεώρηση συμμόρφωσης, η οποία διενεργείται εντός διαστήματος δεκαπέντε ημερών πριν ή μετά την ημερομηνία συμπλήρωσης μισού χρόνου της διάρκειας ισχύος του πιστοποιητικού ασφαλείας του πλοίου, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2.β του άρθρου 11, δ) περιοδική επιθεώρηση συμμόρφωσης, η οποία δι ενεργείται κατά το χρόνο διεξαγωγής της επιθεώρησης για την ανανέωση του πιστοποιητικού ασφαλείας του πλοίου, ανά τακτά χρονικά διαστήματα που καθορίζονται στο άρθρο 9.»
Πέρυσι στις αρχές Νοεμβρίου ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Θοδωρής Δρίτσας σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή της ΝΔ κ. Κώστα Κατσαφάδο είχε πει ότι ετοιμαζόταν τροπολογία με την οποία θα ρυθμίζεται το ζήτημα της συνέχισης των «ιπτάμενων δελφινιών» προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού στα οποία δεν «δένει» συμβατικό πλοίο.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή «ιπτάμενα δελφίνια» συμπλήρωσαν τον «χρόνο ζωής» τους και με βάση σχετική νομοθεσία που ισχύει στην Ελλάδα θα έπρεπε να μη συνεχίσουν τα δρομολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν να εκτελούνται δρομολόγια μόνο Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου από τον χειμώνα είχε αναφερθεί ότι «ήδη από μηνών, με πρωτοβουλία του υπουργείου, έχει αποσταλεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με το οποίο αντιμετωπίζεται το θέμα οριστικά… Ως την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφής του σχεδίου ΠΔ, το υπουργείο προωθεί νομοθετική ρύθμιση με βάση την οποία θα ρυθμιστούν ζητήματα μεταβατικού χαρακτήρα».
tovima.gr