Νέα όρια ταχύτητας στους δρόμους της Ελλάδας

Αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, στο πλαίσιο μίας προσπάθειας να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα.

Στόχος η μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχει αναπτύξει Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.
Μέρος της δέσμης μέτρων που περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί και η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους.

Η συνύπαρξη όλων των χρηστών του οδικού δικτύου στο αστικό περιβάλλον (πεζοί, αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας, κ.α.) καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ζωνών όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 30 χλμ./ώρα.

Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το όριο των 30 χλμ./ώρα δεν θα αφορά στο σύνολο των δρόμων εντός των πόλεων, αλλά ως επί το πλείστον σε περιοχές με μεγάλη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων, αλλά και σε μέρη με έντονη παρουσία πεζών, ποδηλατών κ.ο.κ.

Παράλληλα, έξω από τα σχολεία το όριο ταχύτητας αναμένεται να μειωθεί στα 20 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να θωρακιστούν οι μαθητές.

Στο υπεραστικό δίκτυο το όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 80 χλμ./ώρα, ενώ θα υλοποιηθούν δράσεις για την ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών.

Τέλος, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Κώστας Καραγιάννης, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.

Κάτι τέτοιο δεν θα συνεπαγόταν αύξηση του ανώτατου ορίου, το οποίο είναι 130 χλμ./ώρα, αλλά αναθεώρηση προς τα πάνω σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων όπου τα ανώτατα όρια είναι χαμηλότερα.

bestnews.gr

 

 

ETEKA_Desktop

eep logo