Η «επιδραστική» Κατερίνα Φιτσίου!

Η στενή συνεργάτις της XRTC και του Γιώργου Ξηραδάκη, Κατερίνα Φιτσίου ανεδείχθη από το «Mononews» μια από τις 50 γυναίκες με την ισχυρότερη επίδραση στον χώρο της Ναυτιλίας για το 2021!

Πλέον οι γυναίκες στη ναυτιλία δημιουργούν τον δικό τους «μύθο». Και δεν είναι μόνο η Μελίνα Τραυλού που είναι πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ούτε η Ειρήνη Νταϊφά που είναι πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης. Οι γυναίκες στη ναυτιλία σήμερα διευθύνουν ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πάνω από 550 ποντοπόρα πλοία, εκατοντάδες μικρότερα πλοία και σκάφη θαλάσσιου τουρισμού!

Η παρουσία των γυναικών στο «τιμόνι» των ναυτιλιακών εταιρειών, διαλύει ένα ακόμα στερεότυπο της ελληνικής κοινωνίας, που ήθελε στο ναυτικό επιχειρείν μόνο άνδρες. Αλλά, εκτός από πλοιοδιαχείριση, γυναίκες είναι πάνω στα βαπόρια, στα γραφεία, σε υποστηρικτικές υπηρεσίες, καθηγήτριες στα Πανεπιστήμια και διδάσκουν τη θαλάσσια οικονομία, στελεχώνουν διεθνείς και περιφερειακούς ναυτιλιακούς οργανισμούς, Νηογνώμονες, ελληνικές και παγκόσμιες ναυτιλιακές οντότητες.

Οι σημερινές καπετάνισσες έχουν τις ρίζες τους στη Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, στην Μαντώ Μαυρογένους και στη Δόμνα Βισβίζη, που τα εμπορικά τους πλοία τα μετέτρεψαν σε πολεμικά και συμμετείχαν ενεργά στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του 1821.
Αλλά και στην Καδιώ Σιγάλα που σε ηλικία 40 ετών ήρθε στον Πειραιά από τη Σαντορίνη και θεωρείται η πρώτη γυναίκα που ασχολήθηκε τον προηγούμενο αιώνα με τη ναυτιλία.
Το δικό της ναυτιλιακό άρωμα έδωσε και η Χριστίνα Ωνάση, κόρη του Αριστοτέλη Ωνάση, που ήταν και η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε στα διοικητικά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Όπως, αργότερα και η Άννα Δρακοπούλου, κόρη του Γιώργου Δρακόπουλου.
Τα τελευταία χρόνια, μια νέα γενιά γυναικών με υψηλή μόρφωση και έχοντας μεγαλώσει μέσα σε ναυτικές οικογένειες άρχισαν να ασχολούνται με τη διαχείριση πλοίων. Ορισμένες από αυτές σχεδίασαν και υλοποίησαν εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών στα Χρηματιστήρια.

Υπάρχουν και τρεις γυναίκες που έχουν μακροχρόνια παρουσία στην έκδοση ναυτιλιακών εντύπων. Είναι η Ιωάννα Μπίσσια των «Ναυτικών Χρονικών», η Λέτα Δημοπούλου-Μακρή του Shipping και η συνεκδότρια του ΕΛΝΑΒΙ Θεανώ Ηλ. Καλαποθαράκου.

Φωτεινό παράδειγμα στον εφοπλισμό είναι η Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, και η Φωτεινή Καραμανλή, κόρη του Αχιλλέα Καραμανλή και εγγονή του εφοπλιστή Διαμαντή.
Άξιες συνεχιστές μιας σπουδαίας οικογενειακής ναυτιλιακής παράδοσης είναι η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, και η Άννα, κόρη του Αντώνη Αγγελικούση, ιδρυτή της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας, καθώς επίσης και η Ευγενία (Τζένη Ανδριανοπούλου), η Σεμίραμις και η Αλίκη Παληού, η Ιωάννα Προκοπίου, η Ισμήνη Παναγιωτίδη.

Εκτός από τον εφοπλισμό, οι γυναίκες έχουν τον δικό τους ρόλο στα πλοία ως ναυτικοί. Είναι μικρό το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται πάνω στα πλοία και αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% σε 1,2 εκατομμύρια ναυτικών σε όλο τον κόσμο. Επισημαίνεται ότι το 94% των γυναικών είναι ναυτολογημένες σε κρουαζιερόπλοια και μόνο το 6% σε ποντοπόρα πλοία.

Αλλά η Κατερίνα Φίτσιου είναι μια ξεχωριστή περίπτωση!
Η Κατερίνα ξεκίνησε την τραπεζική της σταδιοδρομία στην τράπεζα Banque Franco Hellenique το 1990 στο τμήμα αναδιαρθρώσεων ναυτιλιακών δανείων και αργότερα ανέλαβε Υπεύθυνη Ναυτιλιακών Λογαριασμών για την Credit Lyonnais Greece.
Μετά την πώληση της Credit Lyonnais Greece στην Τράπεζα Πειραιώς, συνέχισε να εργάζεται ως Shipping Account Officer στη νέα τράπεζα Piraeus Prime Bank μέχρι το 1999, όταν ίδρυσε από κοινού την XRTC Business Consultants με τον Γιώργο Ξηραδάκη.
Έκτοτε εργάζεται ως Relationship Manager της XRTC Business Consultants στην ανάπτυξη, διαχείριση και αναδιάρθρωση ναυτιλιακών δανειακών χαρτοφυλακίων. Και παραμένει ένας προσηνής ανθρώπος, one of us!!!

Μπράβο, Κατερίνα!!!

 

eep logo