Οι «γέφυρες» της υπερβολής!

gefyra lamprakh tram

Είναι φυσικό μετά από μια τραγωδία να υπάρχουν συσχετισμοί και καμιά φορά υπερβολικές ανησυχίες για άλλα, ανάλογα, σημεία αντιστοίχου επικινδυνότητας.
Μετά το ναυάγιο του «Σαμίνα» πολλά ρεπορτάζ της εποχής είχαν βγάλει επικίνδυνο σχεδόν όλο τον ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας και πολύ πρόσφατα μετά το Μάτι αρκετά ρεπορτάζ περιγράφουν ως «βόμβες έτοιμες να εκραγούν με την πρώτη σπίθα» οικιστικές πυκνώσεις σε ημιδασικές περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα.

Από τον κανόνα της υπερβολής δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν οι γέφυρες, μετά την κατάρρευση της γέφυρας στην Τζένοα. Το ενδιαφέρον φυσικά τις περισσότερες φορές είναι εύλογο. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσεται πχ. η δημόσια ανάρτηση του Χρήστου Φωτίου στη σελίδα του στο facebook. Ο πρώην δήμαρχος Κερατσινίου, νομάρχης Πειραιά, αλλά και βουλευτής και υπουργός παλιότερα, αναρωτιέται αν οι δημοτικές αρχές Πειραιά έχουν ζητήσει τον στατικό έλεγχο των γεφυρών της πόλης.

Σε μια άλλη κατηγορία εντάσσονται κινδυνολογικού χαρακτήρα δημοσιεύματα με αντίστοιχους τίτλους. Για «γέφυρα θανάτου» διαβάζουμε σε κάποιο site, το ρεπορτάζ του οποίου υποστηρίζεται από φωτογραφίες της γέφυρας «Γρ.Λαμπράκη», της μεγαλύτερης στον Πειραιά, που συνδέει την Ευαγγελίστρια με την Πειραιώς κι από την οποία περνάνε χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά. Αν ο στόχος είναι να προκληθεί πανικός, με τις φωτογραφίες που δείχνουν φθορές στη γέφυρα, αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί. Αλλά ποια είναι η πραγματικότητα; Με τη χάραξη του τραμ, το οποίο όντως θα περνάει από τη γέφυρα, υπήρξε μια ανησυχία για τη στατική της επάρκεια. Μάλιστα, ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Πειραιά Κώστας Κατσαφάδος είχε υποβάλλει σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Τον Ιούνιο του 2015, στην ερώτηση αυτή απάντησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης (που σημειωτέον πέρα από την πολιτική του τοποθέτηση ο ίδιος είναι πολιτικός μηχανικός και μάλιστα έχει διατελέσει πρόεδρος του ΤΕΕ) ότι «τα φορτία του τραμ είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα φορτία οδικής κυκλοφορίας και επιπλέον η διέλευση του συρμού τραμ δεν πρόκειται να προκαλέσει πρόσθετη επιβάρυνση στον υφιστάμενο φορέα της γέφυρας. Στην ίδια απάντηση, ο υπουργός σημείωνε πως η γέφυρα έχει συντηρηθεί και ενισχυθεί κατά το παρελθόν, ενώ οι εμφανιζόμενες φθορές δεν επηρεάζουν την αντοχή της. Και ο Χρ.Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή υπογράμμισε ότι παρότι δεν προβλεπόταν στο έργο της κατασκευής του τραμ έλεγχος στατικής επάρκειας της γέφυρας η «Αττικό Μετρό» έδωσε εντολή στον ανάδοχο να συλλέξει δομικά και κατασκευαστικά στοιχεία της γέφυρας και να τα αξιολογήσει με βάση την υφιστάμενη κατάσταση και την στατική της συμπεριφορά. Τότε μάλιστα, ο Χρ.Σπίρτζης είχε δηλώσει πως έως τις 30 Σεπτεμβρίου (του 2015 υπενθυμίζεται) θα έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός φάκελος.
Τι ποιο απλό λοιπόν, να δοθούν στην δημοσιότητα ο φάκελος και τα πορίσματά του ώστε να σταματήσει η όποια κινδυνολογία;

eep logo