Με στόχο την επιτάχυνση της υλοποίησης σημαντικών υποδομών του Λεκανοπεδίου, ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς πραγματοποίησε επισκέψεις σε κομβικά εργοτάξια της Νότιας Αθήνας. Συνοδευόμενος από τους Δημάρχους Καλλιθέας Κώστα Ασκούνη και Μοσχάτου – Ταύρου, Ανδρέα Ευθυμίου, βρέθηκε στο μεγάλο έργο της διευθέτησης του ποταμού Ιλισσού, συνολικού προϋπολογισμού 9.904.000 ευρώ που υλοποιείται με πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
Η παρέμβαση στον Ιλισσό για την αντιπλημμυρική προστασία του Λεκανοπεδίου
Το έργο διευθέτησης του Ιλισσού ποταμού, εντάσσεται στα 54 αντιπλημμυρικά έργα που έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης το πρώτο εξάμηνο του 2025, και αποτελεί μια απολύτως αναγκαία και πολυεπίπεδη παρέμβαση με στόχο την αποκατάσταση και ενίσχυση της αποχετευτικής του ικανότητας, η οποία σήμερα περιορίζεται από τη φραγμένη ροή του υφιστάμενου καναλιού και την ανεπαρκή διατομή των γεφυρών. Ο Ιλισσός, μαζί με τον Κηφισό, λειτουργεί ως ένας από τους δύο βασικούς αποδέκτες των πλημμυρικών ροών της Αττικής, καθιστώντας το έργο καίριας σημασίας για την αντιπλημμυρική θωράκιση του Λεκανοπεδίου.
Το έργο περιλαμβάνει:
• Την εκβάθυνση της κοίτης του ποταμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και επαρκής ροή υδάτων ακόμη και σε ακραία καιρικά φαινόμενα.
• Την ανακατασκευή τριών γεφυρών, οι οποίες σήμερα δημιουργούν υδραυλικές στενώσεις. Πρόκειται για:
α) τη γέφυρα της οδού Εθνάρχου Μακαρίου, που επανασχεδιάζεται και ανακατασκευάζεται με νέα γεωμετρικά χαρακτηριστικά – ευρύτερο άνοιγμα, αυξημένο ύψος – για την απρόσκοπτη διέλευση του Ιλισσού, ενώ προβλέπεται και ανάλογη διαμόρφωση στον υπερκείμενο παραϊλίσσιο ποδηλατόδρομο.
β) τη γέφυρα της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία καθαιρείται και αντικαθίσταται από νέα πεζογέφυρα αστικού περιπάτου, εντάσσοντας λειτουργικά και αισθητικά το τοπίο στο αστικό περιβάλλον.
γ) την μεταλλική πεζογέφυρα, η οποία μετατοπίζεται, αποθηκεύεται προσωρινά, συντηρείται και θα επανατοποθετηθεί με ασφάλεια μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.
Πρόκειται για ένα τεχνικά απαιτητικό έργο, που συνδυάζει υδραυλικές, γεφυροποιϊκές και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, οι οποίες εκτελούνται με προσεκτικό σχεδιασμό και συνεχή συντονισμό με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση έως σήμερα έχουν κατασκευαστεί:
• 200 φρεατοπάσσαλοι διαμέτρου Φ80 και βάθους 16 μέτρων, οι οποίοι τοποθετούνται και στις δύο όχθες του Ιλισσού με τη βοήθεια εξειδικευμένων διατρητικών μηχανημάτων.
• 20 προκατασκευασμένα δοκάρια, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την ανέγερση της νέας οδικής γέφυρας.
• Παράλληλα έχουν υπάρξει συνεννοήσεις με τους παρόχους Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (φυσικό αέριο, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, τηλεπικοινωνίες) για τη μετατόπιση των υπαρχόντων δικτύων που παρεμποδίζουν την πρόοδο των έργων.
• Έχει κατατεθεί κυκλοφοριακή μελέτη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, που αφορά την προσωρινή ρύθμιση της κυκλοφορίας και την κατεδάφιση της παλιάς γέφυρας Ιλισσού με σκοπό την ανέγερση της νέας, βάσει της τεχνικής μελέτης του έργου.
Σε δήλωσή του, ο κ. Νίκος Χαρδαλιάς ανέφερε ότι: «Στην Περιφέρεια Αττικής εργαζόμαστε καθημερινά με σχέδιο, επιμονή και συνέπεια για έργα που δεν είναι απλώς αναπτυξιακά, αλλά ζωτικής σημασίας για την προστασία της ζωής και περιουσίας των πολιτών και φυσικά του φυσικού περιβάλλοντος. Το έργο στον Ιλισσό είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο κρίσιμα αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική, το οποίο δυστυχώς είχε μείνει για χρόνια στα συρτάρια. Το ξεμπλοκάραμε, το υλοποιούμε και το παρακολουθούμε στενά για να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί. Μαζί με τους Δήμους και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς δίνουμε λύσεις εκεί όπου υπήρχαν αδιέξοδα και διασφαλίζουμε ότι οι υποδομές μας θα ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν καλύτερα στις ανάγκες του σήμερα και του αύριο».