Σε γενικές γραμμές οι παραγγελίες ναυπηγικής βιομηχανίας συνολικά μειώθηκαν δραματικά τους πρώτους πέντε μήνες του 2025 σε σύγκριση με τον ρυθμό ρεκόρ του 2024. Τα στοιχεία της Clarkson δείχνουν ότι οι συνολικές παραγγελίες μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ (55%) με τους αναλυτές να σχολιάζουν ότι είναι το πρώτο σημάδι αβεβαιότητας, τα ζητήματα στο παγκόσμιο εμπόριο και την πτώση των ναύλων. Αυτό συμβαίνει παρά τον ρυθμό ρεκόρ για παραγγελίες εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες βρίσκονται σε υψηλό όλων των εποχών, με τη συνολική χωρητικότητα σε παραγγελίες να αυξάνεται σχεδόν κατά 50% από πέρυσι.
Ωστόσο τα Κινεζικά ναυπηγεία συνέχισαν να ηγούνται των παραγγελιών τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, με τον Clarkson να υπολογίζει ότι έκλεισαν 7,86 εκατομμύρια αντισταθμιστικούς μικτούς τόνους, ή σχεδόν το ήμισυ των παραγγελιών, σε σύγκριση με 3,1 CGT για τη Νότια Κορέα, η οποία αντιπροσώπευε το 24% της παγκόσμιας αγοράς. Οι συνολικές παραγγελίες παγκοσμίως υπολογίστηκαν σε 15,92 εκατομμύρια CGT.
Μετά από τρία χρόνια
Οι ναυπηγικές κλίνες κλείνονται με ορίζοντα τρία ή περισσότερα χρόνια μπροστά σε ορισμένα από τα μεγάλα ναυπηγεία, ειδικά στη Νότια Κορέα, κάτι που ορισμένοι εικάζουν ότι μπορεί επίσης να είναι ένας λόγος που τα κορεατικά ναυπηγεία υστερούν σε σχέση με τους κινέζους ανταγωνιστές τους. Ωστόσο, καθώς οι παγκόσμιες παραγγελίες έχουν επιβραδυνθεί, η καθυστέρηση αρχίζει να μειώνεται. Η Νότια Κορέα έχει σήμερα το 22% του συνολικού παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, 36,3 εκατομμύρια CGT έναντι 96,4 εκατομμυρίων CGT της Κίνας που ισούται με το 59% του παγκόσμιου συνόλου παραγγελιών.
theseanation.gr