Με συνοδεία και φόβο πέρασε το πρώτο mega-boxship το Σουέζ μετά από 15 μήνες
Με συνοδεία και φόβο διέσχισε το πρώτο mega-boxship στο Σουέζ μετά από 15 μήνες. Το CMA CGM Osiris, πλοίο μεταφοράς 15.536 TEU, πέρασε τη διώρυγα, αναζωπυρώνοντας την ελπίδα για επιστροφή των μεγάλων πλοίων, παρά τις συνεχιζόμενες απειλές στην περιοχή.
Ελπίδα φαίνεται να αποκτάει και πάλι η διώρυγα του Σουέζ, αφού διήλθε από εκεί το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ μετά από 15 ολόκληρους μήνες!
Το CMA CGM Osiris των 15.536 TEU και των 366 μέτρων, έγινε το πρώτο μεγάλο πλοίο που διέσχισε τη Διώρυγα του Σουέζ από τον Μάρτιο του 2024, σηματοδοτώντας ένα πιθανό σημείο καμπής για την κυκλοφορία των πλοίων μέσω της στρατηγικής πλωτής οδού.
Το Osiris, ερχόμενο από τη Σιγκαπούρη στην Ευρώπη, ακολούθησε δύο μικρότερα πλοία της CMA CGM που διέσχισαν την διώρυγα την προηγούμενη μέρα.
Αν και η CMA CGM δεν είχε σταματήσει έστω τις περιορισμένες διελεύσεις από το κανάλι, είχε αποφύγει να στείλει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω κινδύνων για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η εταιρεία χρησιμοποίησε την ναυτική συνοδεία της ΕΕ, αλλά σημείωσε τις προκλήσεις και την ανάγκη για συντονισμό.
Ο ναύαρχος Ossama Rabiee της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι η CMA CGM ηγείται σε αριθμό και χωρητικότητα πλοίων που έχουν διέλθει από τη διώρυγα μέχρι στιγμής για φέτος.
Για να προσελκύσει περισσότερα πλοία, η αρχή ξεκίνησε μια έκπτωση της τάξεως του 15% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 130.000 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Ωστόσο, οι ανησυχίες παραμένουν υψηλές. Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Θαλάσσιου Χρήματος στη Νέα Υόρκη, ασφαλιστές και στελέχη της ναυτιλίας, εξέφρασαν τον σκεπτικισμό τους για την επιστροφή των πλοίων στη ερυθρά θάλασσα και στο Σουέζ, λόγω των συνεχιζόμενων απειλών, κυρίως από τους αντάρτες Χούθι, οι οποίοι έχουν ζητήσει αποκλεισμό της Χάιφα και έχουν στοχεύσει πλοία τα οποία φέρεται να συνδέονται με το Ισραήλ.
Η διώρυγα παραμένει πολύ σημαντική και κρίσιμη για την οικονομία της Αιγύπτου, με τον Πρόεδρο Al-Sisi να εκτιμά την μηνιαία ζημία περίπου στα 800 εκατομμύρια δολάρια με την πτώση των εσόδων φτάνει τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024!
e-Nautilia.gr