Στάση αναμονής στον ΟΛΠ…

olp ktirio dioikisis

Έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ για το «μπλόκο» στο master plan!

Η διοίκηση του λιμανιού περιμένει το σύνολο της απόφασης του ΣτΕ, αναφορικά με τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ώστε να επεξεργαστεί σε συνεργασία με το νομικό τμήμα του ΟΛΠ τις επόμενες κινήσεις. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται σε κόστος αναφοράς 293,8 εκατ. και οι επιπρόσθετες οικιοθελείς επενδύσεις ανέρχονται σε κόστος αναφοράς 167,0 εκατ.

Πλην όμως, όπως ανέφερε το ΑΜΠΕ η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε.», για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο επιβατικό σταθμό, κ.λπ.
Αίσθηση πάντως έχει προκαλέσει το γεγονός ότι το ΣτΕ κατέληξε στην απόφαση αυτή έξι ολόκληρα χρόνια μετά την τελική παραχώρηση του ΟΛΠ στην Cosco, το 2016, επί κυβέρνσης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!

Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες του ΑΜΠΕ αναφέρουν ότι ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Master Plan του ΟΛΠ, οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ Α.Ε. και κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά.

Αναλυτικά οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ΄ αριθμ. 547-548/2022 αποφάσεις της (πρόεδρος η Μαίρη Σάρπ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μαρία Σωτηροπούλου) έκρινε ότι:

-Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου) και

-Ακυρώθηκε η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

eep logo