Ζητούνται μέτρα για να μην καταρρεύσει η παγκόσμια ναυτιλία

naftilia glaroi

Τον κώδωνα του κινδύνου για επερχόμενους κινδύνους κατάρρευσης της αλυσίδας των θαλασσίων μεταφορών κρούουν διεθνείς οργανισμοί αφού η ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου

Με κοινή επιστολή τους η ECSA – Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών και της European Transport Workers’ Federation (ETF) – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζητούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την θεσμοθέτηση ενός ολοκληρωμένο ρυθμιστικού πλαισίου για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού και την αποφυγή κατάρρευσης του διά θαλάσσης εμπορίου από και προς την Ευρώπη.

Ειδικότερα, ΕCSA και ETF επισημαίνουν την αναγκαιότητα η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία να συνεχίσει την εύρυθμη λειτουργία της, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία και τους κατοίκους της Γηραιάς Ηπείρου και επισημαίνουν: «Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι βασικά αγαθά, όπως φάρμακα, τρόφιμα και ενέργεια, θα εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις διεθνείς αγορές. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε η εφοδιαστική αλυσίδα θα επηρεαστεί σημαντικά, με την επίδραση της υγειονομικής κρίσης στην οικονομία να διογκώνεται πέραν των συνηθισμένων επιπέδων».

Οι ΕCSA και ETF ζητούν από τις Βρυξέλλες να λάβουν άμεσα μέτρα για να περιοριστεί ο αντίκτυπος της πανδημίας στην οικονομία, τις επιχειρήσεις και στην κοινωνία.

«Τα μέτρα που έχουν λάβει τα κράτη-μέλη της ΕΕ για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού επιδρούν σημαντικά στις μετακινήσεις των ναυτικών. Παράλληλα, η διακοπή της λειτουργίας πολλών λιμανιών έχει ως αποτέλεσμα εργαζόμενοι σε στεριά και θάλασσα να αντιμετωπίζουν πρωτοφανή ζητήματα, που χρήζουν άμεσης δράσης» αναφέρουν:

«Η ΕΕ πρέπει να προωθήσει μέτρα προκειμένου οι ναυτικοί να εξαιρεθούν από τις ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και να μπορούν να επιστρέφουν στα σπίτια τους, αλλά και να πραγματοποιούνται ομαλά οι αλλαγές πληρωμάτων. Καλούμε τα flag-νηολόγια και port states-Λιμενικές Αρχές να συλλάβουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και να εξετάζουν κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Κάνουμε επίσης έκκληση για παράταση της ισχύος των πιστοποιητικών των ναυτικών κατά τουλάχιστον τρεις μήνες, καθώς πολλοί από αυτούς θα κληθούν να παραμείνουν για παραπάνω καιρό εν πλω χωρίς να έχουν τη δυνατότητα εκπαίδευσης και συνεπώς ανανέωσης των πιστοποιητικών τους».

Ανάμεσα στα μέτρα που ζητούν να ληφθούν είναι:

· Ξεκάθαρες οδηγίες για τον ελλιμενισμό ή όχι κρουαζιερόπλοιων σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

· Παράταση της ισχύος των πιστοποιητικών των πλοίων για δεξαμενισμό κατά τρεις μήνες.

· Ρυθμιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη των τραπεζών, που με τη σειρά τους θα κληθούν να λύσουν τα προβλήματα ρευστότητας των πλοιοκτητών.

· Άμεση ενεργοποίηση του πακέτου της ΕΚΤ που αποφασίστηκε στις 13 Μαρτίου, προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να συνεχίσει να απορροφά κεφάλαια.

*του Μηνά Τσαμόπουλου από το newmoney.gr

 

Pin It

menoumespiti