Αττικό Μετρό: Το 2020 προστίθενται στη Γραμμή 3 οι σταθμοί Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός & Νίκαια

metro portes

Το καλοκαίρι του 2021 ξεκίνα η λειτουργία σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο

Την άποψη του κατασκευαστικού τομέα, των τεχνικών εταιρειών και των φορέων του δημοσίου συζήτησαν εκπρόσωποί τους στη Τρίτη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με θέμα τις επενδύσεις σε υποδομές και τις προκλήσεις της νέας εποχής στο Στρατηγικό Συνέδριο Athens Investment Forum 2019: Η Ελληνική Οικονομία στη Νέα Εποχή των Επενδύσεων και της Ανάπτυξης, που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) και η Vertical Solutions S.A. σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας & Αειφόρου Ανάπτυξης και το World Energy Council Greece, στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Για τις επενδύσεις σε υποδομές και τις προκλήσεις της νέας εποχής μίλησαν στην τρίτη στρογγυλή τράπεζα του Συνεδρίου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, κ. Νικόλαος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περδικάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Πέτρος Σουρέτης, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Νοτίου Ευρώπης της HILL INTERNATIONAL, κ. Μανώλης Σιγάλας. Την ενότητα συντόνισε ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, κ. Αχιλλέας Τόπας.

Αναφερόμενος στα κύρια έργα της Αττικό Μετρό Α.Ε., ο κ. Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επεσήμανε, κατά την ομιλία του στο Athens Investment Forum, ότι την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χλμ. γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ.
Στο στάδιο της δημοπράτησης είναι το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι για 13 χλμ. με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/ μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χλμ. γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χλμ. γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Στο στάδιο του σχεδιασμού / μελετών βρίσκονται ακόμη 9 χλμ. γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου. Στα λοιπά έργα που «τρέχει» η εταιρεία είναι αμαξοστάσια, κέντρα ελέγχου λειτουργίας, χώροι στάθμευσης, εγκαταστάσεις μετεπιβίβασης λεωφορείων, αποκατάσταση και ανάπλαση αστικών περιοχών, σιδηροδρομική σύνδεση με αεροδρόμιο κ.τ.λ.

Ενδεικτικά στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά το καλοκαίρι του 2020 πρόκειται να ολοκληρωθούν τρείς σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ το καλοκαίρι του 2021 ακόμη τρείς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), ενώ στα οφέλη του έργου υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά.

Όσον αφορά την επέκταση του τραμ Πειραιά, με ολοκλήρωση το επόμενο έτος (προϋπολογισμός 50 εκατ. ευρώ), η επιβατική κίνηση ανά ημέρα εκτιμάται τις 35.000 νέους επιβάτες.

Pin It