Σαρώνουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις ναυπηγήσεις LNG carriers

lng ship blue

40% των παραγγελιών που τρέχουν αυτή την περίοδο σε ναυπηγεία της Ασίας

Στο υγροποιημένο φυσικό αέριο βλέπουν το μέλλον της ενέργειας οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι σαρώνουν στις ναυπηγήσεις νέων LNG carriers.

Οι Ελληνες εφοπλιστές που παραδοσιακά ελέγχουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και έχουν πολύ μεγάλη παράδοση στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων πετρελαίου τώρα φαίνεται ότι στρέφουν την προσοχή τους στο LNG.
Ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στο LNG στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας κίνηση που ατόνησε στη συνέχεια με εξαίρεση ορισμένους ναυτιλιακούς ομίλους που κυριαρχούν και σήμερα στον χώρο, οπως οι όμιλοι Αγγελικούση και Λιβανού.

Τα τελευταία χρόνια όμως έκαναν δυναμική επιστροφή με δεκάδες παραγγελίες ανταγωνιζόμενοι τους Ιάπωνες στο μέγεθος του στόλου.

Πλέον όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν βάλει ρότα για την πρωτιά αφού σύμφωνα με τα στοιχεία των Clarksons ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν καταθέσει το 40% των παραγγελιών που τρέχουν αυτή την περίοδο τα ναυπηγεία κυρίως της Ασίας.

Το ποσοστό είναι εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι το μερίδιο των Ελλήνων στον παγκόσμιο στόλο είναι σήμερα περίπου 16%.

Τους τελευταίους 18 μήνες έχουν κατατεθεί συνολικά 100 νεες παραγγελίες για LNG carriers απο παλιούς και νέους παίκτες, ενώ μόνο το 2018 οι παραγγελίες που κατατέθηκαν τελικά έφτασαν τις 77.

Τα πλοία αυτά θα κοστίσουν σύμφωνα με την αναφορά των Clarksons 12,7 δισ δολάρια.

Η άνοδος στις νέες παραγγελίες αποδίδεται στο μεταβαλλόμενο παγκόσμιο ενεργειακό μίγμα.

Στο παιχνίδι των νέων παραγγελιών τη μερίδα του λέοντος έχουν οι Νοτιοκορεάτες με ποσοστό 86%. Η Daewoo στην οποία ο μεγαλύτερος ελληνικός ναυπηγικός όμιλος ο Όμιλος Αγγελικούση έχει σχεδόν το σύνολο των παραγγελιών του διαθέτει το μεγαλύτερο orderbook στον κόσμο με 36 LN6 carriers.

Ακολουθεί η επίσης νοτιοκορεατική Samsung Heavy Industries με 32 πλοία LNG ενώ οι Έλληνες ιδιοκτήτες αντιπροσωπεύουντο 63 των νέων παραγγελιών στο ναυπηγείο για το 2018 σύμφωνα με την έκθεση των Clarksons.

Η Hyundai Heavy Industries έχει δεχθεί παραγγελίες για 17 πλοία.

Οι Clarksons αναφέρουν οτι ο παγκόσμιος στόλος LNG carriers ανέρχεται σήμερα σε 574 πλοία. Τη διετία 2019- 2020 θα αυξηθεί κατά 6,7 % ετησίως κατά μέσο όρο, με τις παραδόσεις να φθάνουν φέτος τα 5,2 εκατ κυβικά μέτρα και 6,8 εκατ κυβικά μέτρα 2020.

Όσον αφορά το μέλλον οι Clarkons επισημαίνουν ότι τα νέα σχέδια που ανακοινώνονται διαρκώς οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα έχουμε σημαντική επέκταση του στόλου τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

maritimes.gr

Pin It