Εφοδιασμός πλοίων με καύσιμο LNG

LNG terminal

Ποια λιμάνια θα διαθέτουν υποδομές για τα εξυπηρετήσουν;

 

Μία πτυχή του προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί με ορίζοντα το 2020 για τα καύσιμα αποτελεί και το θέμα του LNG τη χρήση του οποίου έχει σπεύσει να υιοθετήσει ο υπό κατασκευή – νεότευκτος- στόλος των κρουαζιερόπλοιων.

Το ερωτήματα που τίθενται αφορούν στο ποια λιμάνια θα διαθέτουν σταθερές και πλωτές εγκαταστάσεις εφοδιασμού των πλοίων με το εν λόγω καύσιμο και βέβαια τα στάνταρ ασφαλείας και ποιότητας που αυτά θα διαθέτουν. Αναλυτές σημειώνουν ότι το «τοπίο είναι σουρεαλιστικό» καθώς μόνο ορισμένα λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν κινηθεί προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης εγκαταστάσεων LNG.

Μόλις πρόσφατα η International Association of Ports and Harbors (IAPH) κυκλοφόρησε το "The IAPH Audit Tool for Bunker Facility Operators (IAT-LNG)" το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει εργαλείο ελέγχου ενόψει των διαδικασιών αδειοδότησης και πιστοποίησης των εγκαταστάσεων. Να σημειωθεί ότι πολλές εκ των παραμέτρων που αφορούν στις εγκαταστάσεις LNG βρίσκονται στη δημοσιότητα από το 2014 χρονιά «ορόσημο» κατά την οποία οι συζητήσεις για το εν λόγω καύσιμο είχαν απασχολήσει έντονα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία που έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας ο νεότευκτος στόλος των κρουαζιερόπλοιων που θα αριθμεί περισσότερες από 100 μονάδες θα καταναλώνει κύρια ή εναλλακτικά LNG με ορίζοντα το 2025.

Πηγή: theseanation.com

eep logo