Ξεκινά τα ταξίδια το 2024.
Ο ιαπωνικός ναυτιλιακός κολοσσός MOL και οι συνεργάτες του πραγματοποίησαν μια εντυπωσιακή τελετή καθέλκυσης και ονοματοδοσίας του πρωτοπόρου νέου πλοίου χαμηλών εκπομπών, Hanaria.
Αυτό το μοναδικό στο είδος του επιβατηγό σκάφος έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με υδρογόνο, βιοκαύσιμα ή μπαταρία και θα προσφέρει δραματική μειώση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα!
Το Hanaria ανήκει στην Motena-Sea, μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της MOL και τριών άλλων ιαπωνικών εταιρειών, και βρίσκεται υπό κατασκευή στο Hongawara Shipbuilding στη Φουκουγιάμα. Το όνομα παραπέμπει στην “κομψότητα ενός υπέροχου τραγουδιού”, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Οι πολλαπλές επιλογές καυσίμου του Hanaria δίνουν στο πλήρωμα μια ευρεία γκάμα επιλογών και μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές κατά 50-100 τοις εκατό σε σύγκριση με ένα ίδιο σκάφος που κινείται με συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Η μονάδα παραγωγής ενέργειας μπορεί να προωθήσει το σκάφος των 100 ποδιών με ταχύτητες έως και 11 κόμβων περίπου.
Η κατασκευή είναι ακόμη σε εξέλιξη και το σκάφος αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2024. Προγραμματίζεται να αρχίσει τα ταξίδια του στη Φουκουόκα λίγο αργότερα.
Σύμφωνα με την Motena-Sea, μία από τις χρήσεις του σκάφους θα είναι η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και επιθεώρησης για υπεράκτιες ανεμογεννήτριες στα ανοιχτά του λιμανιού Kitakyushu. Θα είναι επίσης διαθέσιμο για ναύλωση και για χρήση ως χώρος συναντήσεων.
Η MOL στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και έχει ξεκινήσει μια σειρά φουτουριστικών έργων για να προωθήσει αυτόν τον στόχο. Μεταξύ άλλων, αυτά περιλαμβάνουν το Wind Hunter Project, μια ιδέα για ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών που χρησιμοποιεί αιολική ενέργεια για πρόωση – και δημιουργεί το δικό του καύσιμο υδρογόνου. Η εταιρεία ερευνά επίσης τα πανιά από υαλοβάμβακα.
(e-nautilia.gr)