Στις επιπτώσεις που θα επιφέρει στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το ενδεχόμενο επιβολή υψηλών δασμών από την κυβέρνηση Τράμπ εστιάζει σε ανάλυσή του το Bloomberg Intelligence.
Με φόντο το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σημειώνει ότι μια πιθανή ανανέωση των αποθεμάτων στις ΗΠΑ, πριν από την αύξηση των δασμών, θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες και να στηρίξει την κερδοφορία της βιομηχανίας βραχυπρόθεσμα.
Εκτός από τους γεωπολιτικούς κινδύνους, η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της βιομηχανίας, η ασθενέστερη καταναλωτική ζήτηση και τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων, που οδήγησαν σε ηπιότερες τάσεις το 2023, παραμένουν βασικοί κίνδυνοι για τον τομέα το 2025. Ο πληθωρισμός και οι περιοριστικές νομισματικές πολιτικές ενδέχεται να οδηγήσουν σε χαμηλότερη καταναλωτική ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2025, επισημαίνει το Bloomberg Intelligence.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του, ο Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε επιπλέον δασμούς έως και 25% σε δισεκατομμύρια είδη που εισήχθησαν από την Κίνα. Χρησιμοποιώντας στοιχεία σχετικά με τους τελωνειακούς δασμούς που συλλέγονται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, το Bloomberg Intelligence υπολογίζει ότι ο μέσος δασμολογικός συντελεστής σε όλα τα είδη που εισάγονται στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί από λίγο περισσότερο από 1,5% πριν από τον εμπορικό πόλεμο με την Κίνα σε περίπου 3% κατά μέσο όρο τα προηγούμενα πέντε χρόνια.
Όπως αναφέρει ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence Stephane Kovatchev «ο Trump έχει παρουσιάσει διάφορες προτάσεις δασμών κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας – αναφέροντας 10% ή 20% καθολικούς δασμολογικούς συντελεστές σε όλα τα αγαθά που εισάγονται στις ΗΠΑ και υψηλότερο συντελεστή 60% σε αγαθά από την Κίνα.
Το αν αυτοί οι δασμοί θα επιβληθούν πραγματικά ή θα χρησιμοποιηθούν ως διαπραγματευτικό χαρτί δεν είναι σαφές, αλλά αν είναι, αυτές οι δεσμεύσεις δείχνουν μια πολύ πιο ευρεία αύξηση από αυτή που παρατηρήθηκε στην πρώτη θητεία του. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει τους μέσους δασμούς των ΗΠΑ σε τιμές που δεν έχουν παρατηρηθεί από τη δεκαετία του 1940» καταλήγει.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι αναλύσεις, που έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με τους δασμούς Τραμπ, έχουν εστιάσει στις επιπτώσεις στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και πως αυτή θα κυμανθεί το 2025.