limani peiraia 7 krouazieroploia
Ναυτιλία

Η Τομεακή Επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ καταγγέλλει

limani peiraia 7 krouazieroploia

«Λιμάνι που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων»

Το μονοπώλιο της COSCO, με τη στήριξη της κυβέρνησης της ΝΔ και με όπλο τις συμφωνίες της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας και σε όλη την υφήλιο, βρήκε την ευκαιρία να υλοποιήσει τη μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή στην Πειραϊκή. Πρόκειται για την πρώτη από τις δύο φάσεις του φαραωνικού έργου επέκτασης του προβλήτα της κρουαζιέρας στην περιοχή που εκτείνεται από την πύλη Ε11 (Λιοντάρι) έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, προκειμένου να δημιουργηθούν δύο νέες θέσεις πρόσδεσης για κρουαζιερόπλοια-μεγαθήρια και να αυξήσει την κερδοφορία της, καταστρέφοντας περιβαλλοντικά και πολιτιστικά ολόκληρη την περιοχή. Το ακόμα πιο προκλητικό στοιχείο είναι ότι πρόκειται για ένα έργο το οποίο ξεκινά χωρίς να έχει συζητηθεί και εγκριθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) στο Περιφερειακό Συμβούλιο!
Το κινέζικο μονοπώλιο, ενώ γνωρίζει τις λαϊκές αντιδράσεις που υπάρχουν στην περιοχή, τις καταγγελίες που έχουν διατυπωθεί και στη βουλή, αξιοποιεί τον περιορισμό λόγω καραντίνας «σαν τον λύκο που στην αναμπουμπούλα χαίρεται» και με εκσκαφείς που δουλεύουν εντατικά, καταστρέφει το βυθό στην Πειραϊκή, με παρεμβάσεις βυθοκόρησης.

Δικαιολογημένα ο κόσμος της Πειραϊκής αγανακτεί και ανησυχεί για αυτήν την εξέλιξη! Όταν την ίδια ώρα στενάζει από την βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, που με αφορμή την πανδημία τσακίζει τα όποια εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα είχαν μείνει όρθια, έρχεται και η τεράστιων διαστάσεων προβλήτα να καταστρέψει κάθε αισθητική αλλά και τον περιβάλλοντα χώρο στον οποίο κατοικεί, να περιορίσει την πρόσβαση προς τη θάλασσα. Καθένας κατανοεί ότι αυτή η εξέλιξη είναι σε βάρος την ποιότητας ζωής και της υγείας του λαού, από τα τεραστίων διαστάσεων κρουαζιερόπλοια και τα φουγάρα τους που θα σταθμεύουν στην νέα προβλήτα.
Οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Πειραιά τα τελευταία 8 χρόνια είναι τεράστιες και πρέπει να λογοδοτήσουν στο λαό της Πειραϊκής!
Το 2013 η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ενέκρινε την περιβαλλοντική μελέτη του ΟΛΠ ΑΕ (Α.Π. 170400/11.9.2013), η οποία δεν προχώρησε γιατί το 2016 παραχωρήθηκε στην COSCO. Στη συνέχεια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 εγκρίνει την εκτέλεση του έργου (Α.Π.11021/30.7.2018) στο κινέζικο μονοπώλιο. Συνεπώς, η σημερινή κυβέρνηση, έχοντας την πολύτιμη παρακαταθήκη της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, έρχεται να δώσει νέα προνόμια στην COSCO, στηρίζοντας και χρηματοδοτώντας με χρήματα του ελληνικού λαού τα μεγαλεπήβολα σχέδιά της. Οι διοικήσεις στην Περιφέρεια Αττικής, τόσο η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, που ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου με 114 εκ. ευρώ, όσο και η σημερινή της ΝΔ, στηρίζουν με λόγια και πράξεις το περιβαλλοντικό έγκλημα στην Πειραϊκή. Η Δημοτική Αρχή Πειραιά είναι μπροστάρης στην υπεράσπιση του έργου όσο και συνολικά στο επενδυτικό σχέδιο της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, αρκεί βέβαια, όπως αναφέρει, «να γίνει το έργο με κάποιες βελτιώσεις».
Μάλιστα, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά στις 15/4μέσω τηλεδιάσκεψης, ο Δήμαρχος ενημέρωσε το σώμα για μια υποτιθέμενη περιβαλλοντική άδεια του 2018 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ήταν ακριβώς η έγκριση εκτέλεσης του έργου επί ΣΥΡΙΖΑ, όπου τελείως αυθαίρετα και με περιβαλλοντικές εκπτώσεις, εκτιμούσε ότι «οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που απορρέουν από την ευπάθεια αυτή εκτιμώνται ως ιδιαίτερα περιορισμένες».
Στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 15/4 υπήρξε επίσης κοινό ψήφισμα που η «Λαϊκή Συσπείρωση» δέχτηκε, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος και να πιεστεί το κινεζικό μονοπώλιο, ώστε να μη συνεχιστούν τα έργα στην Πειραϊκή, με την υποσημείωση ότι και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων(ΣΜΠΕ) να είχε εγκριθεί, διαφωνούμε εξ’ ολοκλήρου με το έργο καταστροφής της περιοχής.
Τα παραπάνω αναδεικνύουν ότι το μονοπώλιο της COSCO ενεργεί με τις πλάτες της κυβέρνησης ΝΔ. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται η υποκρισία και κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ, που αυτή την περίοδο, σε επίπεδο τοπικής διοίκησης, «περιφέρει» έκθεση με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της προέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας, αν και ως κυβέρνηση το 2016, έφερε και ψήφισε στη βουλή τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ και όλων των έργων που τη συνοδεύουν, την οποία υπερψήφισαν και τα άλλα κόμματα – πλην του ΚΚΕ. Επίσης, έδωσε ως κυβέρνηση την άδεια εκτέλεσης του έργου το 2018, χωρίς να υπάρχει έγκριση της ΣΜΠΕ και της αλλαγής χρήσης γης, χωρίς να περάσει από τα συμβούλια της αυτοδιοίκησης (Δήμο και Περιφέρεια). Συνεπώς, είναι συνεργοί στο έγκλημα που διαπράττεται!
Την ίδια στιγμή που η COSCO συνεχώς κερδοφορεί με τις πλάτες και τον ιδρώτα των εργατών, οι λιμενεργάτες αλλά και οι αυτοαπασχολούμενοι του Πειραιά βιώνουν μια διαφορετική κατάσταση!
Το μονοπώλιο της COSCO εκμεταλλεύεται τους εργαζόμενους σε αυτήν, καθώς πολλοί δουλεύουν χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με εντατικοποίηση της εργασίας, όταν την ίδια στιγμή η ΟΛΠ Α.Ε. δεν προλαβαίνει κάθε χρόνο να ανακοινώνει απανωτές αυξήσεις κερδών! Αντικειμενικά, ένα τμήμα αυτοαπασχολούμενων και μικροεπαγγελματιών στον κλάδο των μεταφορών, της ναυτιλίας, της εστίασης κ.λπ., θα βρεθεί σε πιο δυσχερή θέση στο μέλλον.
Αυτή λοιπόν είναι η «ανάπτυξη» τους! Αυτή που από την μία εκμεταλλεύεται τον εργαζόμενο μέσα στο χώρο εργασίας, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, για ένα ξεροκόμματο και, από την άλλη, του φέρνει έξω από το σπίτι του μια τεράστια προβλήτα, καταστρέφοντας το οικιστικό περιβάλλον, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής του και την υγεία του.
Η κυβέρνηση, από τη μία, δίνει μπροστά στην πανδημία ένα ξεροκόμματο στους εργαζόμενους και τους αυτοαπασχολούμενους, ενώ, από την άλλη, παρέχει ευνοϊκές χρηματοδοτήσεις, επιδοτήσεις και άλλα «δωράκια» για τα μονοπώλια, προκειμένου τα σπασμένα της επερχόμενης καπιταλιστικής κρίσης να τα πληρώσει πάλι ο λαός.
Έτσι λειτουργεί και το μονοπώλιο της COSCO: αν και βρισκόμαστε στην καρδιά της πανδημίας, αξιοποιεί όλα τα εργαλεία της κυβέρνησης για νέα χτυπήματα σε βάρος των λιμενεργατών και των υπόλοιπων μισθωτών, προετοιμάζοντας το έδαφος ώστε να επικρατήσει σε όλο το λιμάνι εργασιακή ζούγκλα. Θέλουν να δημιουργήσουν εργασιακό γκέτο που να συνεχίζει να διασφαλίζει υψηλή κερδοφορία στο κινέζικο μονοπώλιο, μπροστά μάλιστα και στην επερχόμενη καπιταλιστική κρίση.

Μην ανέχεσαι άλλο αυτή την κατάσταση!
Κάθε σχεδιασμός των μονοπωλίων και του κράτους, έχει σε πρώτο πλάνο την κερδοφορία που θα αποδώσει η κάθε επένδυση. Επειδή λοιπόν η κερδοφορία είναι το βασικό κριτήριο -και μάλιστα σε αντιπαράθεση με τα ανταγωνιστικά σχέδια άλλων επιχειρηματικών ομίλων-είναι αδύνατο αυτή η «ανάπτυξη» να ανταποκριθεί σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα υπολογίζει και θα ιεραρχεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Έτσι, σήμερα τα σχέδια για την λεγόμενη ανάπτυξη στο λιμάνι και την κρουαζιέρα, από τη μια στοχεύουν τα κέρδη της COSCOκαι από την άλλη δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στα εργατικά και λαϊκά στρώματα που κατοικούν στις περιοχές γύρω από το λιμάνι.
Το ΚΚΕ τοποθετείται αρνητικά σε αυτούς τους σχεδιασμούς της COSCO, της κυβέρνησης, της περιφέρειας και της δημοτικής αρχής Πειραιά. Κριτήριο του ΚΚΕ είναι η δυνατότητα να καλυφθούν οι σύγχρονες εργατικές λαϊκές ανάγκες. Θέση μας είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά, όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τους αυτοαπασχολούμενους, τους συνταξιούχους, τους νέους και τις νέες, να παλέψουν ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς στο λιμάνι. Πάλη που να συναντιέται με το συνολικότερο αγώνα απέναντι σε μια πολιτική που τσακίζει τα εργατικά-λαϊκά στρώματα, με στόχο ένα δρόμο ανάπτυξης που δεν θέτει στο επίκεντρο το κέρδος, αλλά τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.