Στο Κέντρο Αρχαίου Ελληνικού και Κινεζικού Πολιτισμού (ΚΕΛΚΙΠ) του Νοτιοδυτικού Πανεπιστημίου του Τσονγκτσίνγκ, ολοκληρώθηκε στις 27 Ιουνίου το 2ο Παγκόσμιο Φόρουμ για την Αμοιβαία Μάθηση των Πολιτισμών όπου συμμετείχαν 60 εμπειρογνώμονες και μελετητές από περισσότερες από 20 χώρες.
Το Φόρουμ κάλεσε σημαντικούς μελετητές από όλο τον κόσμο να συνεργαστούν για να προωθήσουν τη δημιουργική χρήση της κλασικής σοφίας για ποικίλες λύσεις στα παγκόσμια προβλήματα μέσα από το θέμα «Κλασική Σοφία και Παγκόσμιος Νότος», με τρία παράλληλα υπο-φόρουμ, μεταξύ των οποίων η ανάγνωση του Πλάτωνα από τον Παγκόσμιο Νότο και η μελέτη της σύγχρονης Ελλάδας παγκοσμίως, στο πλαίσιο της αμοιβαίας μάθησης μεταξύ των πολιτισμών.

Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ δημιουργήθηκε η Παγκόσμια Κοινότητα Μελέτης του Πλάτωνα και η Παγκόσμια Κοινότητα Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών, καθώς και μια υψηλού επιπέδου ακαδημαϊκή πλατφόρμα για τον παγκόσμιο διάλογο Βορρά – Νότου και Ανατολής – Δύσης και την κοινή αναζήτηση νέων δρόμων για την ειρηνική και βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνίας μέσω την αμοιβαίας εκτίμησης των διαφορετικών πολιτισμών, του διαλόγου και της μάθησης.

Διάφοροι ομιλητές εξέτασαν πώς οι κλασικοί πολιτισμοί μπορούν να βρουν θέση στην σύγχρονη παγκόσμια διακυβέρνηση και πώς γίνεται να ενισχυθεί η διασύνδεση και η δημιουργία ενός μηχανισμού διαλόγου μεταξύ των πολιτισμών διαχρονικά και διαχωρικά ώστε να δοθούν λύσεις σε πρακτικά προβλήματα της σύγχρονης πραγματικότητας μέσα από την σοφία που πηγάζει από την ιστορία διαφορετικών πολιτισμών για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου συστήματος διακυβέρνησης.
Το κομμάτι του KEΛKIΠ στην Κίνα υποστηρίζεται από το Νοτιοδυτικό Πανεπιστήμιο στο Τσονγκτσίνγκ (έδρα της κινεζικής γραμματείας), το Πανεπιστήμιο Ρενμίν του Πεκίνου, το Πανεπιστήμιο Σανντόνγκ και το Πανεπιστήμιο Σιτσουάν ενώ το ελληνικό ΚΕΛΚΙΠ υποστηρίζεται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στην Αθήνα (έδρα της ελληνικής γραμματείας), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (Θεσσαλονίκη), το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.


Φωτογραφίες: Εύα Παπαζή
Πηγή: CRI Ελληνική Υπηρεσία