Πρόταση Νομοθετικής Ρύθμισης από την Αντιπεριφέρεια Νήσων

aigina perdika

Στο Σχέδιο Νόμου για την τροποποίηση του Ν. 2971/2001

Με την νέα ρύθμιση (αρ.86 Ν.4504/17) για την νομιμοποίηση των αντιδιαβρωτικών έργων σε ακτές και για την προστασία των λιμενικών έργων από προσάμμωση, αναγνωρίζεται η προσπάθεια να επιλυθούν ζητήματα νομιμοποιήσεων λιμενικών έργων που κατασκευάσθηκαν από Δήμους η Περιφέρειες τα προηγούμενα χρόνια.
Ωστόσο με την παραπάνω διάταξη δεν καλύπτεται μεγάλος αριθμός έργων λόγω του χρονικού ορίου που τίθεται για την υλοποίηση τους. Ως εκ τούτου προτείνουμε την βελτίωση της διάταξης με πρόταση η οποία αφενός δεν προκαλεί δαπάνη στο κρατικό προϋπολογισμό αφετέρου επιλύει αυτής της τάξης προβλήματα που εκκρεμούν έως σήμερα.
Συγκεκριμένα προτείνουμε τα υφιστάμενα αντιδιαβρωτικά έργα ακτών, καθώς και έργα προστασίας λιμενικών έργων από προσάμμωση, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από τα όρια της Χερσαίας ζώνης λιμένα που κατασκευάστηκαν από φορείς του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, να έχουν τη δυνατότητα να νομιμοποιηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου.
Όπως είναι γνωστό οι ελληνικές ακτογραμμές είναι γεμάτες λιμάνια, λιμανάκια και αλιευτικά καταφύγια, τα οποία κατασκευάστηκαν στην πάροδο των ετών χωρίς όμως να ακολουθήσουν και τις νόμιμες διαδικασίες και διατάξεις από άποψη περιβαλλοντικών όρων ή άλλων γενικότερων αδειοδοτήσεων.
Η Περιφέρεια Αττικής και ειδικότερα η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων στην προσπάθειά της να αναπτύξει τον πρωτογενή τομέα παραγωγής, την αλιεία και το τουριστικό προϊόν, προγραμμάτισε και υλοποίησε σειρά στοχευμένων έργων για την αποκατάσταση και αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων.
Στην προσπάθειά μας αυτή αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα νομιμοποιήσεων με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις και να χάνονται πιστώσεις, να ταλαιπωρούνται οι πολίτες, οι αλιείς, ο θαλάσσιος τουρισμός, κλπ..
Ελλείψει των ανωτέρω πιστοποιήσεων και αδειοδοτήσεων, το συγκεκριμένο έργο γίνεται δυσκολότερο, αναποτελεσματικό και χρονοβόρο, παρά το γεγονός ότι οι πιστώσεις έχουν εξασφαλιστεί και διατίθενται.
Ομολογώ ότι με μεγάλη δυσκολία, με συνεχείς και επίμονες προσωπικές παρεμβάσεις, καταφέραμε να επισκευάσουμε τον επιβατικό λιμένα της Ύδρας, να ανακατασκευάσουμε και να επεκτείνουμε το λιμάνι της Σκάλας Αγκιστρίου, καθώς και το λιμάνι του Πόρου, μεγάλο μέρος του οποίου είχε καταρρεύσει από το 2012. Πρόσφατα, μάλιστα, δημοπρατήθηκαν και τα δύο λιμενικά έργα προστασίας λιμένα Αγ. Μαρίνας και Πέρδικας, στο Δήμου Αίγινας προϋπολογισμού 7.060.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Και αυτά τα τελευταία ύστερα από μεγάλες καθυστερήσεις!
Με την παρούσα πρόταση νομοθετικής ρύθμισης στο σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του Ν. 2971/2001, η οποία εκτιμούμε ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση και ευελπιστούμε ότι θα αποδεχθείτε, ελπίζουμε να επιλυθούν όλα τα προαναφερθέντα σοβαρά προβλήματα, ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων και να βελτιωθεί η ανάπτυξη των παραθαλάσσιων περιοχών και του yachting.
Τέλος ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος με πρότασή του προς την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστο Λαμπρίδη, προτείνει να ενεργήσουν αρμοδίως προκειμένου η ισχύς του Νόμου που θα ψηφιστεί για την τροποποίηση του Ν. 2971/2001 να ξεκινήσει από την δημοσίευσή του.

eep logo