Χάρης Μιχαήλ: Νέα αντίληψη για τη βιώσιμη κινητικότητα στον Πειραιά

botiliarisma pyrgos

Καλεσμένος στο Κανάλι-Ένα, αναφερθηκε σε λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης

Για αποσπασματικές και βραχύπνοες λύσεις χωρίς όραμα και σχέδιο για την κυκλοφοριακή ανακούφιση του Πειραιά μίλησε ο αρχιτέκτονας-μηχανικός, Χάρης Μιχαήλ, εκπροσωπώντας την παράταξη «Πειραιάς για Όλους» στην εκπομπή «Στον παλμό του Πειραιά» στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι Ένα-90,4», το Σάββατο 16.10.2021.

Καλεσμένος των δημοσιογράφων Γιάννη Κλάδη και Νίκου Παρασκευά, ο Χάρης Μιχαήλ επισήμανε τη διαχρονική κυκλοφοριακή ασφυξία μιας μητροπολιτικής πόλης, την οποία η μόνη σχέση που τη συνδέει με τα οχήματα παντός τύπου που διασχίζουν και μπλοκάρουν τους δρόμους της είναι το λιμάνι της και κατά συνέπεια το πρόσκαιρο και το εφήμερο των αφίξεων και των αναχωρήσεων. Και σε αυτό το προσωρινό εστιάζεται το κυκλοφοριακό αβίωτο τόσο περιφερειακά όσο και στο κέντρο της πόλης, τόνισε ο Χάρης Μιχαήλ, σημειώνοντας ότι λύση δεν συνιστούν οι πρόχειρες/ελλειμματικές ρυθμίσεις και οι απαγορεύσεις, αλλά η νέα αντίληψη για τη βιώσιμη κινητικότητα ως πρόταση που θα δώσει διέξοδο πεντηκονταετίας στο καταφανώς διαπιστωμένο πρόβλημα του κυκλοφοριακού στραγγαλισμού, όπως:

  • Συνδυαστικός σχεδιασμός κυκλοφορίας του τραμ με υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ και ταυτόχρονη δημιουργία οδικών αξόνων ταχείας κυκλοφορίας.
  • Νέα αντίληψη της κινητικότητας μέσα στην πόλη με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον οφείλει να φέρει η λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς και όχι το αντίθετο.
  • Πρόβλεψη χώρων στάθμευσης σε κάθε σταθμό του μετρό αλλά και στους σχεδιασμούς των αναπλάσεων σε διάφορες περιοχές -Μικρολίμανο, Άγιος Διονύσης- όπου οι εμπορικές, επιχειρηματικές δραστηριότητες απαιτούν άνετη προσβασιμότητα.
  • Καθορισμός χρόνου διέλευσης των βαρέων οχημάτων από και προς το λιμάνι για να αφεθεί χώρος στις στενές εισόδους και εξόδους της πόλης τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας.
  • Διαρκής παρακολούθηση και εποπτεία από τη δημοτική αρχή αν τηρούνται τα συμφωνημένα των αδειοδοτήσεων είτε με την Cosco είτε με άλλες εταιρείες μεταφορών αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων.
  • Αναβάθμιση της ποιότητας των οδοστρωμάτων, ώστε να αναπτύσσονται μεγαλύτερες ταχύτητες και να επιτυγχάνεται η καλύτερη ροή των οχημάτων.
  • Εκ θεμελίων ανασχεδιασμός διάνοιξης των αξόνων εισόδου και εξόδου. Ένα by pass για να ανασάνει η πόλη που -αυτή τη στιγμή- πεθαίνει κυκλοφοριακά.
  • Και όλα αυτά με το βλέμμα στραμμένο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, κυρίως των υποβαθμισμένων περιοχών του Δήμου μας.

 

eep logo