«Ναι» στην προβλήτα κρουαζιέρας, υπό προϋποθέσεις…

kalambaka

Η Περιφέρεια Αττικής υιοθέτησε τις απόψεις του Δήμου Πειραιά και των γύρω Δήμων

Με μια γνωμοδοτικού χαρακτήρα απόφαση, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εγκρίνει τις εργασίες για τη κατασκευή προβλήτας κρουαζιέρας που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά όπως ανέφερε η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, υπό τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο Δήμος Πειραιά και οι γύρω Δήμοι.

Σημαντικότερες από αυτές τις προϋποθέσεις είναι η μεταφορά του ιζήματος που προέρχεται από τις βυθοκορήσεις όχι σε κατοικημένη περιοχή, όπως πχ το «Παλατάκι», η μεταφορά αδρανών υλικών που θα απαιτηθούν δια θαλάσσης και όχι με φορτηγά μέσα από την πόλη και η υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού από τον Πειραιά μέχρι το Νέο Φάληρο. Αυτό είναι κομβικής σημασίας ζήτημα για το κυκλοφοριακό στην πόλη, το οποίο φυσιολογικά θα επιβαρυνθεί από τα πούλμαν που θα μεταφέρουν τους επιβάτες της κρουαζιέρας προς την Ακρόπολη και άλλα μνημεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή (επί Ρένας Δούρου) κι έτσι είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια για τις εργασίες που απαιτούνται βάσει της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Την τελική απόφαση πάντως, μετά και την απαιτούμενη έγκριση από το υπ.Περιβάλλοντος, θα λάβει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα εννέα σημεία-προϋποθέσεις που περιλαμβάνει η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για την έγκριση της μελέτης είναι τα εξής:
• Να αποτραπεί απόρριψη των βυθοκορημάτων στη θάλασσα, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση των 60.000 κ.μ. βυθοκορημάτων που θα προέλθουν από βυθοκορήσεις των ιδιαίτερα επιβαρυμένων περιοχών του προβλήτα Ηρακλέως και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
• Να προσδιοριστούν οι χώροι εξεύρεσης αδρανών υλικών που απαιτούνται για κατασκευή έργων.
• Να προσδιοριστούν οι χώροι απόθεσης των αναγκαίων υλικών για την κατασκευή των έργων.
• Να απαγορευτεί η σώρευση ιζημάτων βυθού αδρανών υλικών και σκωρίας στο χερσαίο χώρο στο εργοτάξιο στο Παλατάκι.
• Να απαγορευτεί η μεταφορά αδρανών υλικών και σκωρίας οδικώς και η μεταφορά τους να γίνεται μόνο δια θαλάσσης.
• Να εκπονηθεί με δαπάνες ΟΛΠ ΑΕ συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για ολόκληρη την παραλιμένια περιοχή, στην οποία θα έχουν ληφθεί υπόψη οι επιπτώσεις από όλα τα προτεινόμενα με το master plan έργα.
• Να υπάρχει ρητή δέσμευση ΟΛΠ για την άμεση υλοποίηση του έργου της ηλεκτροδότησης πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας από την στεριά κατά τον ελλιμενισμό τους.
• Να δημιουργηθεί μόνιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλασσίων νερών και να συσταθεί μόνιμο παρατηρητήριο περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, το οποίο προτείνεται να στεγαστεί στο κτήριο των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιώς και Νήσων.
• Να διαγραφεί η αναφορά «και πρόσθετων νηοδόχων πλοίων».

Pin It
Attachments:
Download this file (Δούρου δήλωση ΜΠΕ.doc)Δούρου δήλωση ΜΠΕ[Δούρου δήλωση ΜΠΕ]95 kB

menoumespiti