Π.Σταμπουλίδης: Έμφαση στην ψηφιακή εξέλιξη του εμπορίου!

voutsinas korkidis stampoulidis

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή στο Δ.Σ. του Π.Ε.Σ. Αττικής

Μια δέσμη μέτρων, που αναμένεται να υλοποιήσει άμεσα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, κατά τη διάρκεια του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Ε.Σ. Αττικής. Μεταξύ άλλων, ο κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης τόνισε ότι, το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι έλεγχοι στις πύλες εισόδου της χώρας και θα αυστηροποιηθούν τα μέτρα για τον περιορισμό του παραεμπορίου. Επίσης, βασική επιλογή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή είναι η αναβάθμιση του υπαίθριου εμπορίου προωθώντας πολιτικές που στόχο έχουν την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πολίτες και την ένταση του ανταγωνισμού μέσα από τη διαφάνεια στις συναλλαγές και στην επισήμανση των αγαθών.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Π. Σταμπουλίδης στο θέμα της ψηφιακής εξέλιξης του εμπορίου και στη δυναμική που μπορεί να προσδώσει στις εμπορικές δραστηριότητες, θέμα για το οποίο είχε προηγηθεί εκτενής ενημέρωση από τον πρόεδρο του Π.Ε.Σ.Α., κ. Βασίλη Κορκίδη, με αφορμή την Cyber Monday. Ο πρόεδρος του Π.Ε.Σ.Α. προσκάλεσε τον Γ.Γ. να παραστεί στην παρουσίαση της μελέτης για την ανάπτυξη της Ιπποδάμειας αγοράς στην προσεχή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. Επίσης, τέθηκαν θέματα που σχετίζονται με την Επιμελητηριακή νομοθεσία, αλλά και με το ψηφιακό έγκλημα το οποίο απασχολεί μια μεγάλη μερίδα του εμπορίου που έχει αναπτυχθεί επιχειρησιακά στο e-εμπόριο.
Από την πλευρά του, ο κ. Β Κορκίδης αναφέρθηκε στις πρακτικές πώλησης, αλλά και στην συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού τα τελευταία 24ωρα και όχι μόνο.
Όπως επεσήμανε, στην Ελλάδα, οι δύο πετυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως market events για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες και πλέον με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές κάθε ελληνικής πόλης. Φέτος, τα «κτυπήματα» για on-line αγορές σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι. Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή και στα δύο «market events» των Σούπερ Μάρκετ, της εστίασης, των παρόχων ενέργειας και συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών. Υπολογίζεται ότι, από το μεγαλύτερο εύρος συμμετοχής επιχειρήσεων σε περισσότερους κλάδους, ο φετινός τζίρος παρουσιάζεται ενισχυμένος κατά περίπου 4-5% σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες στο Λεκανοπέδιο, προσεγγίζουν έναν εβδομαδιαίο τζίρο της τάξεως των 3 δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Οι 6 στους 10 καταναλωτές εκτιμάται ότι αγόρασαν από 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες, ενώ σύμφωνα με το μ.ο. των αποδείξεων, ξόδεψαν ο καθένας τους συνολικά από 180-200 ευρώ.
Εγκαίρως και αναλυτικά για τις εμπορικές προσφορές της «BLACK FRIDAY» και όσο διαρκέσουν «BLACK WEEK / 10 DAYS BLACK PRICES», καθώς και της «CYBER MONDAY», οι οποίες δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος στη λήψη μιας απόφασης αγοράς, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ορθώς υπενθύμισε στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές αγορές τους.
Το 2019, οι προτιμήσεις των καταναλωτών στις αγορές και τα καταστήματα της Αττικής διαφοροποιήθηκαν από πέρυσι, με εξαίρεση την ένδυση-υπόδηση που, παρά τη μείωση από το 81% πέρυσι στο 75% φέτος, διατήρησε τη πρώτη θέση ως δημοφιλέστερη καταναλωτική κατηγορία. Οι ηλεκτρονικές συσκευές, με 44% ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και κοσμήματα, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και τέλος διάφορα δώρα. Τον μεγαλύτερο τζίρο αυτό το τριήμερο προσφορών, όπου οι καταναλωτές ξοδεύουν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου, είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, που όμως προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις άνω του 60%. Ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη.
«Δικαιολογημένα, κατέληξε ο κ. Κορκίδης, οι μικρότεροι της αγοράς στην Αττική είναι δυσαρεστημένοι, αφού μετά από 10 χρόνια κρίσης δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».

 

eep logo