«Black Friday» και «Cyber Monday»

black friday cyber monday evep

Ενημέρωση και συστάσεις από το ΕΒΕΠ για τα δύο δημοφιλή market events

Στην Ελλάδα οι δύο πετυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως market events για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες και πλέον με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές κάθε ελληνικής πόλης. Οι εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες, προσεγγίζουν ένα εβδομαδιαίο τζίρο της τάξεως των 3 δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Οι 6 στους 10 καταναλωτές εκτιμάται ότι αγοράζουν από 3-4 προιόντα και αναμένεται ότι αυτές τις ημέρες, σύμφωνα με το μ.ο. των αποδείξεων, θα ξοδέψει ο καθένας συνολικά 180-240 ευρώ.

Ενόψει λοιπόν των εμπορικών προσφορών της 29ης Νοεμβρίου 2019 «BLACK FRIDAY» και όσο θα διαρκέσει «BLACK WEEK / 10 DAYS BLACK PRICES», καθώς και της 2ας Δεκεμβρίου 2019 «CYBER MONDAY» οι οποίες δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος στη λήψη μιας απόφασης αγοράς, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ορθώς υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

• Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

• Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του με ΦΠΑ, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ.

• Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

• Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

• Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

• Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

• Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

• Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

• Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

• Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr

 

eep logo