Προτάσεις για την καθημερινότητα του Πειραιά

diavolakis antarsia sto limani

Από την "Ανταρσία στο λιμάνι"

Ασφάλεια στην πόλη

Οι Πειραιώτες γενικά νοιώθουμε ασφαλείς στην πόλη μας. Όλες τις ώρες μπορεί κάποιος να κυκλοφορήσει στον Πειραιά που είναι μία ζωντανή πόλη, χωρίς κανείς να νιώθει ότι κινδυνεύει.

Οι κάτοικοι και η νεολαία έχουν ζωντάνια και αυτό είναι ένας παράγοντας που μπορεί να αποτρέψει την παραβατικότητα, η οποία αντίθετα ευνοείται από την εγκατάλειψη και την υποβάθμιση.

Ωστόσο θα πρέπει να προστεθούν ορισμένοι παράγοντες...

- Η παραβατικότητα είναι φαινόμενο κοινωνικό, ιδιαίτερα η "χαμηλή" παραβατικότητα έχει τις αιτίες της στην φτώχεια, στην ανεργία, στην έλλειψη ελπίδας. Άνθρωποι που αισθάνονται απελπισμένοι γιατί δεν έχουν μέλλον, άνθρωποι που αισθάνονται αδικημένοι και πεταμένοι στο περιθώριο της ζωής είναι πολύ πιο εύκολο να αναπτύξουν παραβατικές συμπεριφορές.

- Η μεγάλη παραβατικότητα ωστόσο προκύπτει από τις πρακτικές του μεγάλου κεφαλαίου, για παράδειγμα η εργοδοτική παραβατικότητα που είναι πολύ συνηθισμένη στους χώρους εργασίας.
Ο πρόσφατος θάνατος του μετανάστη εργάτη είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό καθώς έχουμε θρηνήσει στον Πειραιά δεκάδες θύματα εργαζόμενους από τέτοιου είδους εργοδοτική παραβατικότητα.
Μία ακόμη διάσταση αυτής της παραβατικότητας αφορά και στο ότι πρόσφατα καταδικάσθηκε η χώρα μας με υψηλό πρόστιμο για προϊόντα μαϊμού που εισάγονται από το λιμάνι, τις εγκαταστάσεις της cosco.

-Υπάρχει επίσης η πολιτική παραβατικότητα και εγκληματικότητα. Είχαμε στην πόλη μας τα τελευταία χρόνια τη δράση της εγκληματικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής. Μετανάστες, Αριστεροί, νεολαίοι χτυπήθηκαν κατ’ επανάληψη από τα τάγματα εφόδου της νεοναζιστικής συμμορίας.
Το αντιφασιστικό κίνημα στον Πειραιά με τη δράση του έχει περιορίσει πολύ αυτές τις ενέργειες. Ωστόσο το θέμα ακόμη υπάρχει και είναι καθήκον όλων και η δίκη της Χ.Α. να ολοκληρωθεί αλλά και τα τάγματα εφόδου και τα γραφεία τους στην πόλη να διαλυθούν.

Tο θέμα "Ασφάλεια" δεν είναι μόνο ή κυρίως θέμα αστυνόμευσης, ο Παύλος Φύσσας σκοτώθηκε στο Κερατσίνι μπροστά στα μάτια της Αστυνομίας.
Η παραβατικότητα αντιμετωπίζεται με τη συμμετοχή των πολιτών. Όταν η κοινωνία είναι ελεύθερη, όταν οι άνθρωποι νοιώθουν ότι η πόλη είναι δική τους και ότι μπορούν να συμμετέχουν στα γεγονότα και τη ζωή της πόλης τότε τέτοια φαινόμενα περιορίζονται.
Για τον "Παρατηρητή της Γειτονιάς"
Δεν θέλουμε να ζήσουμε σε μία πόλη που ο καθένας θα έχει έναν αστυνομικό πάνω από το κεφάλι του, θέλουμε να ζήσουμε σε μία πόλη ελεύθερη και θεσμοί όπως αυτοί του "Παρατηρητή της γειτονιάς" (πρόταση του κ. Βλαχάκου) μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους.
Είναι διαφορετικό πράγμα να νοιώθουμε ο ένας για τον άλλον ενδιαφέρον και αλληλεγγύη και άλλο να βάλουμε έναν να κάνει τον «ρουφιάνο» της Γειτονιάς.

Κυκλοφοριακό στον Πειραιά

Το Κυκλοφοριακό είναι ζήτημα που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής στην πόλη. Η θέση μας είναι ότι η χρήση του Ι.Χ. για την πρόσβαση στην πόλη πρέπει να περιοριστεί, και αυτό μπορεί να γίνει με την ενίσχυση του συστήματος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Η χρήση αυτών των Μέσων στον Πειραιά σήμερα είναι μια μεγάλη ταλαιπωρία. Χρειαζόμαστε συγκοινωνία και Κρατική και δημοτική και μάλιστα δωρεάν και τακτική. Όλες οι πολιτικές που εφαρμόσθηκαν τα τελευταία χρόνια για τις συγκοινωνίες ήταν καταστροφικές, καθώς στοχεύουν στην ιδιωτικοποίησή τους.

Και αν πούμε ότι τους λίγους ελεύθερους χώρους, αντί για χώρους πρασίνου τους αξιοποιήσουμε για χώρους στάθμευσης, τότε έχουμε λάθος ματιά στο πρόβλημα.

ΤΡΑΜ

Έγινε ένα μεγάλο έργο στην πόλη με το ΤΡΑΜ, που κόστισε μεγάλη ταλαιπωρία στους κατοίκους, δεν γνωρίζουμε σε ποια μελέτη βασίστηκε, γνωρίζουμε ότι ήταν ένα Ολυμπιακό έργο που είχε απομείνει και έπρεπε να υλοποιηθεί δίνοντας 130 εκατομμύρια στους κατασκευαστές.

Ήρθε στην πόλη ένα βαρύ ΤΡΑΜ, όχι ένα ελαφρύ Μέσο όπως είχαμε παλιά στον Πειραιά και ένωνε τις γειτονίες αλλά ένα τρένο μέσα στην πόλη. Η εμπειρία από την Αθήνα δεν είναι ενθαρρυντική για το πόσο διευκολύνει τους κατοίκους και είναι ένα αργό Μέσο.

Χρειαζόμαστε Μέσα για να συνδέουν τις Γειτονιές, ιδιαίτερα αυτές με μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο, όπως αυτές που έχουν Νοσοκομεία κλπ. Πρέπει ακόμα να ενθαρρύνουμε την κίνηση των πεζών με πεζόδρομους και τη χρήση του ποδηλάτου. Ο Πειραιάς έχει πολλές όμορφες περιοχές για περπάτημα και ποδήλατο και πρέπει να το αξιοποιήσουμε.

Ο υποψήφιος Δήμαρχος με την "Ανταρσία στο Λιμάνι", Θανάσης Διαβολάκης, συμμετείχε σε debate υποψηφίων δημάρχων Πειραιά απαντώντας σε ερωτήσεις σπουδαστών δημοσιογραφίας σχετικά με τα προβλήματα της καθημερινότητας στην πόλη

Καθαριότητα

Η καθαριότητα είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα στον Πειραιά. Για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του χρειάζονται πόροι, προσωπικό, μέσα. Το θέμα είναι εάν θα έχουμε Δημοτικό Συμβούλιο και Δημοτική Αρχή που θα διεκδικεί από την κεντρική Κυβέρνηση.

Που θα διεκδικεί να πάρει πίσω τους πόρους που η κεντρική διοίκηση έχει κόψει από τους Δήμους τα τελευταία χρόνια και ειδικά με την πολιτική των Μνημονίων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμος Πειραιά από κάθε 100 ευρώ που έπαιρνε από τους ΚΑΠ σήμερα παίρνει 38 και το ερώτημα είναι εάν θα διεκδικηθούν και τα υπόλοιπα 62 ή ακόμη περισσότερα, γιατί για να έχουμε καθαριότητα χρειάζονται χρήματα.

Δεν μπορεί στον Πειραιά που έχουμε τα υψηλότερα δημοτικά τέλη να απολαμβάνουμε τόσο κακής ποιότητας υπηρεσίες

Τέσσερις προτάσεις για την Καθαριότητα

- Η παραγωγή απορριμμάτων. Εδώ θα πρέπει να συμμετέχουμε όλοι οι πολίτες για την παραγωγή λιγότερων σκουπιδιών, αλλά ο μεγάλος ρόλος είναι των βιομηχανιών. Η βιομηχανία τροφίμων σήμερα είναι βιομηχανία συσκευασίας.
Για να αγοράσεις κάτι να φας αγοράζεις και ένα τεράστιο κουτί στο οποίο είναι μέσα και αυτό φυσικά πρέπει να το πετάξεις, άρα να δούμε πως αυτό μπορεί να περιοριστεί.

Αποκομιδή

- Η αποκομιδή απορριμμάτων. Εδώ χρειάζεται μόνιμο προσωπικό. Είναι παράπονο και των εργαζομένων και των δημοτών η ελλιπής στελέχωση των υπηρεσιών καθαριότητας, γιατί οι Δήμοι εδώ και χρόνια δεν μπορούν να προσλάβουν μόνιμους υπαλλήλους. Είναι γερασμένο το προσωπικό στην καθαριότητα και χρειάζονται προσλήψεις εργαζομένων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας, όχι συμβασιούχοι που έρχονται και φεύγουν σε λίγους μήνες.

Για να μη φτάσουμε και ευτελίσουμε την αποκομιδή των απορριμμάτων προκειμένου τελικά να παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Καμία τέτοια σκέψη, θα αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης δημοτικών υπηρεσιών.

Διαχείριση

- Τι θα τα κάνουμε τα απορρίμματα όταν τα μαζέψουμε. Εδώ έχει ανοίξει ένα πολύ μεγάλο θέμα, γίνεται πάρτι μεγάλων συμφερόντων με ιδιωτικές εταιρείες και με μεγάλους εργολάβους που αναλαμβάνουν ή θέλουν να αναλάβουν την αποκομιδή ή τη διαχείριση των απορριμμάτων δημιουργώντας εργοστάσια επεξεργασίας κτλ.
Σε κάθε περίπτωση, για την καθαριότητα πρέπει να πληρώσουν περισσότερο όσοι παράγουν περισσότερα απορρίμματα, δηλαδή οι μεγάλες επιχειρήσεις, τα πολυκαταστήματα ή οι μεγάλες επιχειρήσεις εστίασης.

Ανακύκλωση

- Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανακύκλωσης. Δεν υπάρχει ουσιαστικά ανακύκλωση στον Πειραιά, έχουμε πολλά να κάνουμε στον τομέα αυτό, ξεκινώντας από τη διαλογή στην πηγή, δηλ κάθε νοικοκυριό να ξεχωρίζει τα απορρίμματά του, χαρτί, γυαλί, πλαστικό, για να μπορεί να γίνει ανακύκλωση.

 

eep logo