«Το Μετρό στη Νίκαια, το σήμερα και το αύριο της πόλης»

metro nikaia

Ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας ομιλητής στην εκδήλωση για τις αστικές μετακινήσεις

Στην εκδήλωση «Το Μετρό στη Νίκαια, το σήμερα και το αύριο της πόλης» συμμετείχε ως ομιλητής ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας.

Στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στις αλλαγές που γίνονται στον Πειραιά και σημείωσε πως «αλλάζουμε εποχή! Η δυνατότητα μας να κινούμαστε, να σταθμεύουμε και να μεταφερόμαστε όπου θέλουμε με το ιδιωτικό μας αυτοκίνητο τελειώνει. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Τα αυτοκίνητα των 17 εκατομμυρίων επιβατών των πλοίων το χρόνο, των εκατό χιλιάδων εργαζομένων που μπαίνουν στην πόλη το πρωί και φεύγουν το απόγευμα δεν χωρούν ακόμη και αν κατεδαφίσουμε μερικές εκατοντάδες πολυκατοικίες και τις κάνουμε πάρκινγκ, ακόμη και αν καταστρέψουμε όλες τις πλατείες και τις κάνουμε πάρκινγκ. Πρέπει λοιπόν να μάθουμε να ζούμε διαφορετικά. Με μέσα σταθερής τροχιάς τα οποία θα καλύψουν το σύνολο του Πειραιά και των γύρω δήμων. Θα φτάσουν στην Πειραϊκή, στο Κερατσίνι και στο Πέραμα».

«Για αυτό καλωσορίζουμε τον ερχομό του Τραμ όπως ελπίζω σε λίγο καιρό του Μετρό στον Πειραιά. Θέλουμε και τα δύο μέσα να επεκταθούν και άλλο» είπε ο Νίκος Μπελαβίλας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Τραμ, στο οποίο ξεκίνησαν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια θυμίζοντας πως άσκοπες παρεμβάσεις αλλοίωσαν την εικόνα του έργου.

«Ο αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης του Τραμ για τον Πειραιά προέβλεπε την είσοδο του στην πόλη έως το λιμάνι από τις οδούς Τζαβέλα, Λαμπράκη, Γεωργίου. Ήταν η βέλτιστη και ελάχιστη διαδρομή. Ο σχεδιασμός έγινε εξετάζοντας όλες τις εναλλακτικές, από τα καλύτερα ονόματα της πολεοδομίας και των μεταφορών, τους καθηγητές ΕΜΠ Ι. Πολύζο, Γ. Σαρηγιάννη, Ι.Φραντζεσκάκη και τον Γ. Νάθαινα εκ μέρους του ΟΡΣΑ. Η γραμμή είχε μήκος 2,8 χλμ. Η μελέτη απορρίφθηκε από τον τότε δήμαρχο Χρήστο Αγραπίδη.
Η αντιπρόταση που υιοθέτησαν και όλοι οι μετέπειτα δήμαρχοι και υπουργοί είχε διπλάσιο μήκος (5,4 χλμ!), δεν έφτασε στον ΗΣΑΠ και επιβάρυνε χωρίς λόγο τη Λαμπράκη-Γέφυρα Λαμπράκη, την Εθνική Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση - Γέφυρα Ποσειδώνος και στα δύο μάλιστα ρεύματα! Έτσι "σώθηκε" μεν η Τζαβέλα και ικανοποιήθηκαν οι αντιδρώντες πολιτικοί φίλοι του κυρίου Αγραπίδη, αλλά στέναξαν οι υπόλοιπες λεωφόροι του Πειραιά» θύμισε ο υποψήφιος δήμαρχος συμπληρώνοντας πως «επίσης τότε, δεν έγινε δεκτή η πρόταση του ΕΜΠ για συνδυασμένη άμεση επέκταση προς τα Νοσοκομεία Τζάνειο-Μεταξά, προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα του Μετρό και του Τραμ. Με αποτέλεσμα εκτός των άλλων το Μετρό να σταματήσει για πάντα στο Δημοτικό Θέατρο και να χαθεί μία σπουδαία ευκαιρία».

Στην εκδήλωση που διοργάνωσε, στην κατάμεστη αίθουσα του δημαρχείου Νίκαιας, η Ανοιχτή Πόλη Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ενώ ομιλητές εκτός του Νίκου Μπελαβίλα ήταν ο δήμαρχος της πόλης Γιώργος Ιωακειμίδης, ο ΓΓ Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό καθηγητής Γιάννης Μυλώπουλος και ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης.