Καθυστερημένα τα μέτρα του ΙΜΟ για το περιβάλλον

ploio fougaro

Με καθυστέρηση ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) πήρε την απόφαση και όρισε την 1η Ιανουαρίου 2020, ως την ημερομηνία εφαρμογής της διεθνούς νομοθεσίας, που επιβάλει στα πλοία τη χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Η απόφαση για την εφαρμογή από το 2020 ενός παγκόσμιου ορίου σε θείο 0,50% m/m (μάζα / μάζα) ελήφθη από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), τη ρυθμιστική αρχή για τη διεθνή ναυτιλία, κατά τη διάρκεια της 70ης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), στο Λονδίνο.

Σήμερα, τα καύσιμα των πλοίων επιτρέπεται να έχουν περιεκτικότητα 3,5% σε θείο και η μείωση έχει διαπιστωθεί ότι είναι επιβεβλημένη για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της υγείας.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim χαιρέτισε την απόφαση, η οποία είπε οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς.

«Οι μειώσεις των εκπομπών οξειδίων του θείου που προκύπτουν από το χαμηλότερο παγκόσμιο όριο του θείου αναμένεται να έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα των ανθρώπων που ζουν στα λιμάνια και στις παράκτιες κοινότητες, πέρα από τις υπάρχουσες περιοχές ελέγχου των εκπομπών», είπε ο κ. Lim.

Η ημερομηνία εφαρμογής του μέτρου είχε συμφωνηθεί για το 2020 με τις τροπολογίες που εγκρίθηκαν το 2008! Όταν εγκρίθηκαν οι τροποποιήσεις αυτές, συμφωνήθηκε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει επανεξέταση από το 2018, προκειμένου να εκτιμηθεί κατά πόσον παράγεται αρκετό πετρέλαιο συμβατό με τις νέες απαιτήσεις, ώστε να καλυφθεί επαρκώς η ζήτηση από το 2020. Εάν δεν διαπιστωνόταν επάρκεια η ημερομηνία εφαρμογής μπορούσε να μετατεθεί για το 2025.

Ωστόσο, η αναθεώρηση αυτή ολοκληρώθηκε το 2016 και τα συμπεράσματα υποβλήθηκαν στη MEPC. Η επανεξέταση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν επαρκής ποσότητες πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

Επίσης, στην ίδια σύνοδο της Επιτροπής Περιβάλλοντος λήφθηκε μια σημαντική απόφαση στο δρόμο για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία με την υιοθέτηση νέων υποχρεωτικών απαιτήσεων.

Σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις, τα πλοία των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας και άνω θα πρέπει να συλλέγουν στοιχεία για την κατανάλωση για κάθε τύπο καυσίμου πετρελαίου που χρησιμοποιούν, καθώς και άλλα, επιπλέον, συγκεκριμένα δεδομένα συμπεριλαμβανομένων των αντιπροσώπων για το έργο μεταφοράς.

Τα πλοία αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου το 85% των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία. Τα δεδομένα που συλλέγονται θα παρέχουν μια σταθερή βάση πάνω στην οποία μπορούν να ληφθούν μελλοντικές αποφάσεις σχετικά με συμπληρωματικά μέτρα, πέραν αυτών που έχουν ήδη εγκριθεί από τον ΙΜΟ.

pireas2day.gr

eep logo