Έργα για την ανάπτυξη του λιμανιού από την Περιφέρεια Αττικής

olp neo limani krouazieras

Τη κατασκευή υποδομών για τη δημιουργία δύο νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων πολύ μεγάλου μήκους στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά εξήγγειλε η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού Α’ Πειραιώς και Νήσων Γεωργίας Γεννιά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής για την περίοδο 2015 – 2019.

Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι στόχος είναι να δημιουργηθούν εκεί δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων πολύ μεγάλου μήκους.
Υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει και στην κατασκευή κρηπιδότοιχου συνολικού μήκους 1.500 μέτρων αλλά και στους νέους χερσαίους χώρους επιφάνειας 130 επιπλέον στρεμμάτων.
Η εκτιμώμενη δαπάνη του έργου, που ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια πλέον ΦΠΑ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Αττικής.
Δείτε παρακάτω την ερώτηση της βουλευτού κας Γεννιά και την απάντηση της Περιφεριάρχη Ρένας Δούρου.

Γ.Γεννιά: Ο Πειραιάς είναι το σημαντικότερο βιομηχανικό κέντρο της χώρας αλλά και το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελληνικής οικονομίας, καθώς επίσης διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα, με επιβατική κίνηση λιμάνια της Ευρώπης, συνδέοντας ακτοπλοϊκά την πρωτεύουσα με τα νησιά του Αιγαίου και αποτελεί σημαντικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια εντός της Μεσογείου. Δεδομένης της δυναμικής που έχει και συνεχώς αναπτύσσει με δραστηριότητες υπερτοπικής εμβέλειας, ποια η στόχευση και ποιος ο πιθανός προγραμματισμός της Περιφέρειας Αττικής αναφορικά με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για το Πειραιά που θα συντελούσαν στην περαιτέρω τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της πόλης, με ταυτόχρονη ισόρροπη άμβλυνση των προβλημάτων στις υποβαθμισμένες περιοχές της ευρύτερης περιφέρειας;

Ρ.Δούρου: Η Περιφέρεια Αττικής έρχεται ουσιαστικά να συνδράμει κ. Γεννιά, στην επέκταση του επιβατικού λιμένος Πειραιά προς τη νότια πλευρά. Ο στόχος είναι εκεί να δημιουργηθούν δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων πολύ μεγάλου μήκους.
Η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει και στην κατασκευή κρηπιδότοιχου συνολικού μήκους 1.500 μέτρων αλλά και στους νέους χερσαίους χώρους επιφάνειας 130 επιπλέον στρεμμάτων. Η εκτιμώμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια πλέον ΦΠΑ και πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Αττικής μέσω του άξονα προτεραιότητας επτά (7) και ο τίτλος για να το βρείτε πιο εύκολα είναι «Προώθηση βιώσιμων μεταφορών».
Είπατε και εσείς πως κάτι τέτοιο θα αλλάξει ουσιαστικά τον Πειραιά, θα τον κάνει κέντρο της κρουαζιέρας με σημαντικά οφέλη για τον τουρισμό και την οικονομία για όλη την Αττική και όχι μόνο για την περιφέρεια στην οποία εκλέγεσθε. Επίσης εδώ πρέπει να πούμε και αυτό αφορά όλους τους συναδέλφους σας, ότι το έργο έχει περιβαλλοντική επιδότηση και στην παρούσα φάση συντάσσονται οι οριστικές μελέτες. Η εκτίμηση και η τελική δημοπράτηση θα είναι το καλοκαίρι του 2017 και όλα δείχνουν πως η ολοκλήρωση του θα έχει γίνει σε ένα διάστημα τεσσάρων ετών από την υπογραφή της σχετικής νομικής δέσμευσης.

 

eep logo