Προοπτικές ανάπτυξης για το λιμάνι του Βόλου

1 limani volos

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες φαίνεται να είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του λιμανιού του Βόλου, σε συνάρτηση με την προοπτική παραχώρησης σε ιδιώτες των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Η γεωγραφική θέση του Βόλου, στη μέση περίπου της διαδρομής και στο κέντρο του Αιγαιακού άξονα, καθιστούν το λιμάνι του στρατηγικής σημασίας δημόσιο λιμένα. Ουσιαστικά προς την ανατολική πλευρά της χώρας, ο Βόλος γίνεται το μεγαλύτερο δημόσιο λιμάνι και αποκτά δυνατότητες να χαραχθεί με αυτό επίκεντρο, δημόσια λιμενική πολιτική.

Στην κατεύθυνση αυτή, έρχεται να συμβάλλει η δημιουργία σύγχρονου container terminal στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Επιπλέον, η λειτουργία του αεροδρομίου της Αγχιάλου πλέον και ως πολιτικού, πολύ κοντά στο Βόλο, δίνει στο λιμάνι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Σε αυτό τον τομέα, ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία αποκτά προοπτικά το λιμάνι του Βόλου, εφόσον υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, αλλά και η ολοκλήρωση των έργων της εθνικής οδού στα Τέμπη, κάτι που θα προσφέρει σε σύντομο χρόνο διασύνδεση του λιμανιού με τον οδικό άξονα της Εγνατίας οδού.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένα Βόλου, που ανέλαβε τον Δεκέμβριο του 2015, έχει θέσει τους εξής βασικούς στόχους:
-αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του λιμανιού,
-αύξηση του αριθμού των χρηστών και των εξυπηρετούμενων πλοίων,
-βελτίωση των παρεχόμενων προς το χρήστη και προς το πλοίο υπηρεσιών,
-ανάπτυξη των τουριστικών δραστηριοτήτων (θαλάσσια περιήγηση / yachting και κρουαζιέρα).

Παράλληλα η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. προσανατολίζεται στην ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου. Στη «ρότα» της Αργοναυτικής εκστρατείας, μια σύγχρονη εμπορική εκστρατεία εξωστρέφειας αποτελεί το στοίχημα του ΟΛΒ, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι σχεδιασμοί της διοίκησης αφορούν τη δημιουργία μαρίνας, αλλά και την ισχυρότερη τοποθέτηση του Βόλου στο χάρτη της κρουαζιέρας. Όσο κι αν η λειτουργία του Βόλου ως home port φαντάζει δύσκολη, κυρίως λόγω της μη ύπαρξης μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, ο Βόλος αποτελεί δελεαστικό προορισμό για την κρουαζιέρα. Πέρα από τη γραφική πόλη του, τα μοναδικά χωριά του Πηλίου και οι παραλίες του Παγασητικού και του ανατολικού Πηλίου στο Αιγαίο, αποτελούν δελεαστικό προορισμό για τους τουρίστες της κρουαζιέρας, όπως άλλωστε είναι και τα εκπληκτικά Μετέωρα με τα ιστορικά μοναστήρια τους που βρίσκονται σε σχετικά μικρή απόσταση από το Βόλο.
Ήδη το Δ.Σ. έχει εγκρίνει για τον τομέα της κρουαζιέρας μια σύγχρονη διαμόρφωση του χώρου κίνησης των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας τις απαραίτητες και ασφαλείς διευκολύνσεις μετακίνησης τους.

Με αυτά ως περίγραμμα στρατηγικών βημάτων που μπορεί να γίνουν στο άμεσο μέλλον, η διοίκηση του Ο.Λ.Β. ΑΕ ελπίζει ότι προοπτικά ο Βόλος μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μεγάλο σύγχρονο δημόσιο λιμάνι που θα δίνει προστιθέμενη αξία προς όφελος της εθνικής οικονομίας, της τοπικής κοινωνίας, αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Θεσσαλίας.

eep logo