Ποιοι διεκδικούν το λιμάνι του Βόλου για 60 χρόνια

Δεσμευτικές προσφορές από Ελληνες, Ισραηλινούς και Μαλτέζους επενδυτές

Τέσσερις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν χθες κατά την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του 67% τουλάχιστον του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Πρόκειται για προσφορές από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, που διεκδικεί το λιμάνι ώστε να προστατευτεί από δυνητικό μελλοντικό ανταγωνισμό αλλά και να αναπτυχθεί περαιτέρω, από ένα επενδυτικό σχήμα της ελληνικής εταιρείας μεταφορών και Logistics, Goldair, από μια κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος συμφερόντων του ομίλου Μάνεση και, τέλος, από τη μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Hili η οποία συνεργάζεται με γνωστό και από το παρελθόν στέλεχος της ελληνικής βιομηχανίας.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών, θα εκκινήσει άμεσα. Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.


Από τον διαγωνισμό επέλεξαν να αποσυρθούν μη καταθέτοντας δεσμευτικές οικονομικές προσφορές η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η βουλγαρική Advance Properties, συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Domuschiev και η καταριανή QTerminals που αποτελεί κρατικό βραχίονα των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι του Βόλου έχει σημαντικό στρατιωτικό και ενεργειακό ρόλο, όπως αποδεικνύουν οι διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν προκειμένου οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις να κρατήσουν τμήμα της χερσαίας ζώνης για δική τους χρήση. Η ΟΛΒ Α.Ε. έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένος Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς.

Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν σήμερα υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων φεριμπότ προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανάπτυξη του λιμένος Βόλου σε μεγέθη που θα μπορούσαν να προσελκύσουν μεγάλες, τακτικές ναυτιλιακές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και γενικού φορτίου, προϋποθέτει την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης αλλά και επενδύσεις στον εξοπλισμό. Στην αγορά οι εκτιμήσεις για την αποτίμηση του λιμένος κυμαίνονται από 25 έως 50 εκατ. ευρώ (για το 100%). Ωστόσο, «η μακρά διάρκεια της παραχώρησης σημαίνει πως οι προοπτικές υπεραξίες μπορεί να είναι πολύ υψηλότερες», αναφέρουν χαρακτηριστικά αυτές οι πηγές.

(kathimerini.gr)

eep logo