Σε Βερολίνο και Μαϊάμι κρίνεται το μέλλον της κρουαζιέρας

cruise ship celestyal caldera

Στο Βερολίνο, σε πρώτη φάση, και στο Μαϊάμι, αμέσως μετά, κρίνεται τις ερχόμενες δύο εβδομάδες το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας για τα επόμενα δύο χρόνια. Εκεί θα προσπαθήσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες να αντιπαρέλθουν την πρόκληση που έχει δημιουργήσει για τη χώρα το προσφυγικό και η επιδείνωση της γεωπολιτικής αστάθειας στην περιοχή, να διασφαλίσουν παλιές και να εξασφαλίσουν νέες συμφωνίες. Όπως όμως εξηγούν στην «Κ» κορυφαίοι παράγοντες του χώρου, χωρίς την Τουρκία η Ελλάδα δύσκολα μπορεί να στηρίξει μόνη της την αγορά της Ανατολικής Μεσογείου. Πόσο μάλλον που το προσφυγικό έχει προκαλέσει μεγάλη βλάβη σε ένα σημαντικό μέρος των ελληνικών προορισμών στο Ανατολικό Αιγαίο, βάζοντας παράλληλα σε τεστ αντοχής τις υποδομές της υπόλοιπης χώρας. Σε κάθε περίπτωση, η φετινή χρονιά εξελίσσεται ήδη κατώτερη των προσδοκιών με πολλές ακυρώσεις δρομολογίων και καθοδικές αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων για τους επισκέπτες.
Η πρώτη μάχη θα δοθεί στη Γερμανία, όπου ξεκινάει την Τετάρτη η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση παγκοσμίως, η ITB Berlin. Η κρισιμότερη όμως είναι μια εβδομάδα μετά, στις 14 του μήνα, οπότε και στο Port Lauderdale του Μαϊάμι διεξάγεται το μεγαλύτερο ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας βιομηχανίας της κρουαζιέρας, η Seatrade Cruise Global 2016. Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου, εκπρόσωποι της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και ειδικά του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά και στελέχη της Cosco – που σύντομα αναμένεται να αναλάβουν το management του Πειραιά – θα ταξιδέψουν με στόχο να κερδίσουν συμφωνίες για το 2017 και να κρατήσουν όσα έχουν κερδηθεί για το 2016.
Οι τελευταίες εκτιμήσεις της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας δεν επιτρέπουν αισιοδοξία. Υπολογίζεται ότι σε σχέση με το 2015 θα γίνουν 300.000 λιγότερες αποβιβάσεις επισκεπτών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια από ότι το 2014 και μισό εκατομμύριο λιγότερες από αυτές που προέβλεπαν μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Πριν δηλαδή κλιμακωθεί περαιτέρω η κρίση με τους πρόσφυγες και, κυρίως, προτού πληθύνουν οι ακυρώσεις δρομολογίων από εταιρείες όπως η Aida Cruises.

Αρχικά εκτιμήθηκε πως οι ακυρώσεις στην Τουρκία εξαιτίας των τρομοκρατικών χτυπημάτων εκεί θα πρόσθεταν ταξιδιώτες στο Αιγαίο. Όμως, όπως εξελίσσεται η κατάσταση, η Ελλάδα δεν θα παραμείνει αλώβητη. Ο επικεφαλής της Navigator Travel and Tourist Services, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, εκτιμά πως «προς το παρόν η κατάσταση σώζεται από τη μεγάλη συγκυριακή δημοφιλία της Ελλάδας», αλλά, «είναι κάτι που πρέπει να συντηρηθεί συνειδητά, γιατί από μόνο του δεν θα κρατήσει για πάντα».

Ο CEO της Celestyal Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης, τονίζει πως πρέπει να υποστηριχθεί το γεγονός ότι «η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους πιο όμορφους και ασφαλείς τόπους για διακοπές».

kathimerini.gr

eep logo