ICS: Πρόταση για την ανάπτυξη ενός παγκόσμιου προτύπου καυσίμων


Αισιοδοξία για καθαρό μηδενικό στόχο από τις κυβερνήσεις

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) έχει υποβάλει λεπτομερείς, καλά μελετημένες προτάσεις στον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ. Αυτές υποστηρίζουν τηεσετην ανάπτυξη ενός παγκόσμιου προτύπου καυσίμων ως τεχνικού μέτρου για τη μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) των καυσίμων πλοίων, με στόχο το 5% έως το 2030 και με επιθετική αυστηροποίηση αυτού του προτύπου μετά το 2030, που αναπτύχθηκε με εμπειρογνώμονες του κλάδου για να διασφαλιστεί ότι το πρότυπο θα λειτουργήσει στην πράξη.

Το ICS και τα μέλη του είναι αισιόδοξα ότι οι κυβερνήσεις θα θέσουν έναν καθαρό μηδενικό στόχο που στέλνει ένα μήνυμα στους παραγωγούς ενέργειας και τους προμηθευτές καυσίμων πλοίων, χαρτογραφώντας την κατεύθυνση του ταξιδιού. Το ICS υποστηρίζει, ωστόσο, ότι πολύ πιο κρίσιμες είναι οι αποφάσεις που πρέπει τώρα να λάβουν επειγόντως οι κυβερνήσεις σχετικά με τα μέτρα που θα επιτρέψουν τον τελικό προορισμό.

Ο Simon Bennett, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του ICS, σχολίασε:
«Ένα πρότυπο καυσίμων δεν θα πετύχει από μόνο του. Πρέπει να υποστηριχθεί από ένα ριζοσπαστικό οικονομικό μέτρο, το οποίο θα λειτουργήσει σε ολόκληρο τον κόσμο για να δώσει κίνητρα για την παραγωγή και την υιοθέτηση των καυσίμων χαμηλών και μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου που είναι απαραίτητα για την επιτάχυνση της μετάβασης σε έναν προορισμό μηδενικού ισοζυγίου.
Η ναυτιλία παραμένει ο πιο αποδοτικός τρόπος μεταφοράς των αγαθών που όλοι χρησιμοποιούμε, με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Ωστόσο, το να είμαστε αποτελεσματικοί δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να εργαστούμε για να αντιμετωπίσουμε το 3% της ναυτιλίας που συμβάλλει στις παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα. Όλοι έχουμε ένα ρόλο να διαδραματίσουμε στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν σε ένα παγκόσμιο ταμείο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο εάν δομηθεί σωστά, θα μειώσει το χάσμα κόστους μεταξύ του συμβατικού μαζούτ και των πολύ ακριβότερων καυσίμων μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου καθώς αρχίζουν να γίνονται διαθέσιμα.

Ο μηχανισμός «Ταμείο και Ανταμοιβή» του ICS είναι ένα δίκαιο μέτρο που θα διασφαλίσει επίσης ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μερικά από τα δισεκατομμύρια δολάρια που θα παράγονται κάθε χρόνο, από τις εισφορές των πλοιοκτητών, για να δημιουργήσουν την υποδομή του μέλλοντος, δίνοντας παράλληλα κίνητρα στους πρωτοπόρους να δράσουν.
Ένας αυξανόμενος αριθμός κυβερνήσεων αναγνωρίζει την αξία αυτών των βιομηχανικών προτάσεων, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα αναπτυσσόμενα έθνη που εξακολουθούν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο στις οικονομίες τους, του μικρού κόστους που προστίθεται στα καύσιμα πλοίων, μπορούν να αναγνωρίσουν την ευκαιρία που θα ξεκλειδώσει αυτό το ταμείο του ΙΜΟ.
Για την παραγωγή των πολύ μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων χαμηλών και μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου, όπως η μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο, τα βιώσιμα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα (καθώς και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών όπως η δέσμευση άνθρακα) θα χρειαστεί πραγματική ρύθμιση και ουσιαστικά κίνητρα, όχι μόνο η υιοθέτηση ενός νέου στόχου μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Ο καθορισμός μιας κατεύθυνσης ταξιδιού είναι σημαντικός, αλλά χωρίς τα εργαλεία για να φτάσουμε εκεί γίνεται φιλοδοξία χωρίς νόημα.
Οι κυβερνήσεις έχουν την ευκαιρία αυτόν τον Ιούλιο να συναντηθούν και να χαράξουν μια σαφή, ξεκάθαρη πορεία προς ένα μέλλον μηδενικών καθαρών εκπομπών. Η βιομηχανία έχει παράσχει τα εργαλεία που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ένα υποχρεωτικό πρότυπο καυσίμων με ένα μέτρο "Ταμείο και Ανταμοιβή" θα ξεκλειδώσει ευκαιρίες για όλους και θα διασφαλίσει ότι θα φτάσουμε στον προορισμό μας. Ένα ταξίδι ξεκινά με ένα μόνο βήμα».

theseanation.gr

eep logo