Διπλή ευκαιρία για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα*

cruise ships 2

Δύο ευτυχείς "συγκυρίες" διαβλέπουν στον ορίζοντα της κρουαζιέρας που αφορά στην Ελλάδα μερίδα αναλυτών αλλά και κύκλοι χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που έχουν εστιάσει στα δρώμενα της ανατολικής Μεσογείου. Ειδικότερα ελέω της παρατεταμένης ρευστότητας στο πολιτικο-οικονομικό και όχι μόνο σκηνικό στην ανατολική Μεσόγειο και της απόφασης μεγάλων εταιριών της κρουαζιέρας να «φτάνουν» πλέον μόνο μέχρι τα ελληνικά νησιωτικά συγκροτήματα αποτελεί την πρώτη καθοριστική συγκυρία. Η οποία δεν φαίνεται ότι έχει διαλάθει της προσοχής των μεγάλων tour operators εξειδικεύονται στους τομείς του θαλάσσιου τουρισμού.

Ωστόσο η μεταστροφή των εταιριών ενδεχομένως να δημιουργήσει ένα «κενό» καθώς είναι γνωστό ότι το πελατειακό δυναμικό της κρουαζιέρας προαποφασίζει εγκαίρως τους προορισμούς του κάτι που είναι γνωστό στους tour operators.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από αυτούς και κυρίως από την ευελιξία τους θα εξαρτηθεί αν ο ελληνικός τουρισμός τη φετινή θερινή περίοδο θα ωφεληθεί επιπροσθέτως ή θα παραμείνει στα γνωστά πλαίσια.

Η άλλη συγκυρία έχει να κάνει με την έλευση της Κινεζικών συμφερόντων COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα γνωστά στις προθέσεις της εταιρίας, που λίγο ως πολύ έχουν καταστεί γνωστές στην πλειοψηφία των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και σε κύκλους των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου είναι και η αξιοποίηση του terminal που είναι αφιερωμένο στην κρουαζιέρα.

Ήδη, όπως ανέφερε και το «Ε της Κυριακής» ο κινεζικός όμιλος προγραμματίζει να ανοίξει κύκλο επαφών με τους γίγαντες της διεθνούς κρουαζιέρας, Carnival Cruises, Royal Caribbean και Celebrity Cruises που κατέχουν μερίδιο 82% της παγκόσμιας αγοράς για να ρίξουν «άγκυρα» στο Αιγαίο και να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμένα άφιξης και αναχώρησης (home port).

Να σημειωθεί ότι μόνιμη «γρίνια» από την πλευρά των παραγωγικών τάξεων αποτελεί το τμήμα που αφορά στα έσοδα που προέρχονται από την κρουαζιέρα και αφορούν στις τοπικές οικονομίες τα οποία είναι αναλογικά περιορισμένα εξ αιτίας του γεγονότος ότι η χώρα παραμένει ουραγός στο «home porting» αλλά και στο ότι οι συνέργιες με τις τοπικές οικονομίες εκτός ελαχιστότατων εξαιρέσεων δεν έχουν αναπτυχθεί στο μέτρο του δυνατού.

Ενώ όσες προσπάθειες έχουν γίνει αυτές έχουν να κάνουν με τη διάθεση των εκάστοτε διοικήσεων των λιμένων που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια και των τοπικών παραγωγικών τάξεων παρά μέσα από ένα κεντρικό σχεδιασμό.

*του Γιάννη Λαζάρου από το theseanation.gr

eep logo

ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ