Κυρίαρχη η MSC στις παραγγελίες containerships διπλού καυσίμου



Έχει παραγγείλει μέχρι στιγμής 83 containerships διπλού καυσίμου

Η Mediterranean Shipping Co (MSC) κυριαρχεί στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα.

Αναλυτικότερα, η μεγαλύτερη εταιρεία liner σε παγκόσμιο επίπεδο έχει παραγγείλει μέχρι στιγμής 83 containerships διπλού καυσίμου με LNG. Ενώ τον περασμένο μήνα υπέγραψε συμφωνία με τη Zhoushan Changhong International Shipyard για την παραγγελία των πρώτο δέκα containerships με
μεθανόλη, αυξάνοντας τον αριθμό των παραγγελίων σε 93 πλοία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την Alphaliner, το βιβλίο παραγγελιών containerships με εναλλακτικά καύσιμα αγγίζει πλέον το 40% του συνόλου των υπό παραγγελία πλοίων.

Ειδικότερα, το τελευταίο εξάμηνο οι παραγγελίες πλοίων με LNG έφθασαν τις 198, μεταφορικής ικανότητας 2.31 εκατομμυρίων teu, που ισοδυναμεί με το 30% του βιβλίου παραγγελιών, ποσοστό υψηλότερο από το 25% 12 μήνες πριν. Αντίστοιχα η μεθανόλη αντιπροσωπεύει πλέον το 12% του βιβλίου παραγγελιών, σε σχέση με λιγότερο από 1% ένα χρόνο πριν. Ενώ μόνο το 14% της χωρητικότητας των containerships που παραγγέλθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα τροφοδοτείται από συμβατικά καύσιμα (Alphaliner).

Την ίδια ώρα να σημειωθεί ότι και άλλες εταιρείες έχουν επικεντρωθεί στη μεθανόλη, όπως η νοτιοκορεατική HMM, η οποία παράγγειλε 10 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 9.000 teu από την Hyundai Heavy Industries, ή η CMA CGM η οποία παρήγγειλε πρόσφατα 12 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 13.000 teu (από το ίδιο ναυπηγείο). Ενώ και η Maersk θα παραλάβει το Μάιο το πρώτο containership με μεθανόλη, μεταφορικής ικανότητας 2.100 teu, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή στο Hyundai Mipo Dockyard. Εν τω μεταξύ η Maersk έχει υπό παραγγελία το μεγαλύτερο βιβλίων παραγγελιών για πλοία με μεθανόλη, που αντιστοιχεί σε 19 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 300.000 teu.

maritimes.gr

eep logo