Πως θα φτάσει ο προαστιακός στο Λαύριο

limani lavrio

Εκ νέου στο προσκήνιο το θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα Λαυρίου το οποίο κατά την τελευταία δεκαπενταετία βρίσκεται κατά περίπτωση στην επικαιρότητα.

Σύμφωνα με στοιχεία του προγράμματος «Δι@ύγεια» αναζητείται :«Τεχνικός Σύμβουλος υποβοήθησης της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ στην σύνταξη των απαιτουμένων μελετών του έργου: Κατασκευή της προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου (Χ.Θ. 10+800) έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου (Χ.Θ. 42+800) για την δημοπράτηση αυτού με το σύστημα Μελέτη- Κατασκευή». Να σημειωθεί ότι το θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης του Λαυρίου έχει ενταχθεί στο διευρωπαϊκό δίκτυο Μεταφορών ενώ από δεκαπενταετίας και πλέον είχε αποτελέσει αντικείμενο διερεύνησης από ακτοπλοϊκές εταιρίες, με ταχύπλοες μονάδες στο στόλο τους, να μετέφεραν τα σκάφη αυτά στο εν λόγω λιμάνι υπό την προϋπόθεση της κάλυψης του από τον προαστιακό και το μετρό. Στη διαδρομή του χρόνου πολλά σχέδια είδαν το φώς της δημοσιότητας χωρίς ωστόσο να προχωρήσει η υπόθεση η οποία πέραν των άλλων έχει συνδεθεί και με την ανάπτυξη της ανατολικής Αττικής. Στην παρούσα φάση εξεταστέα φαίνεται να είναι η μέθοδος «πακέτο» μελέτης – κατασκευής με δύο σενάρια που αφορούν στο που θα ενταχθεί η όλη υπόθεση και πως αυτή θα υλοποιηθεί. Αν και ο ορίζοντας περαίωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών έχει οριστεί το τέλος του έτους το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης παραμένει ασαφές. Να υπενθυμιστεί ότι σχεδιασμοί του παρελθόντος ουδέποτε έφεραν το έργο σε φάση υλοποίησης παρά το γεγονός ότι η σημασία του λιμανιού ήταν και παραμένει στρατηγικής σημασίας για την ακτοπλοΐα καθώς μειώνει τις ώρες πλου στα νησιωτικά συγκροτήματα των Κυκλάδων και όχι μόνο.
Ιστορικά το Λαύριο διέθετε σιδηροδρομική κάλυψη, που διερχόταν μέσα από το Χαλάνδρι (παλιά χάραξη) η οποία σταμάτησε να υφίσταται το 1967 όταν άλλαξαν οι επιλογές ως προς το συγκοινωνιακό της Αττικής και της δρομολόγησης λεωφορείων.

theseanation.gr

ETEKA_Desktop

eep logo