Πλοία που καίνε κυρίως συμβατικά καύσιμα "κτίζουν" οι Έλληνες εφοπλιστές

Ισχύει για το 100% στα φορτηγά, το 75% στα δεξαμενόπλοια, το 75% στα container vessels*

Εξαίρεση τα LNG carriers όπου πάνω από το 60% ναυπηγούνται για να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα

Στην COP27, η ναυτιλιακή βιομηχανία βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της προσπάθειας για την επίτευξη στόχων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να δεσμεύονται να δοκιμάσουν διάφορα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες που θα οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Χclusiv Shipbrokers τα στοιχεία από την ανάλυση του στόλου και την ανάλυση του βιβλίου παραγγελιών δείχνουν πόσο μεγάλο έδαφος πρέπει να καλυφθεί προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης, καθώς μόνο το 20% περίπου του σημερινού παγκόσμιου στόλου έχει υιοθετήσει τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και οι παραγγελίες νέων πλοίων που υιοθετούν εναλλακτικά καύσιμα είναι περίπου το 33% του συνόλου.

«Κάνοντας τη δική μας βαθύτερη ανάλυση στις ελληνικές παραγγελίες, μπορεί να φανεί αν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στρέφονται προς μια πιο πράσινη ναυτιλία ή αν περιμένουν ακόμα να δουν ποια πράσινα καύσιμα και τεχνολογίες θα επικρατήσουν για να προχωρήσουν σε σταθερές παραγγελίες πιο πράσινων πλοίων» επισημαίνουν οι αναλυτές του Χclusiv Shipbrokers και παραθέτουν τα στοιχεία:

  • Στο βιβλίο παραγγελιών φορτηγών πλοίων-bulker όλες οι ελληνικές παραγγελίες είναι πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
  • Μόνο το 13% στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν διπλά καύσιμα (κυρίως LNG), ενώ το 22% είναι παραγγελίες που είναι έτοιμες για εναλλακτικά καύσιμα (δηλαδή μπορούν εύκολα να μετασκευαστούν για να χρησιμοποιούν άλλο καύσιμο) και οι υπόλοιπες 40 παραγγελίες είναι πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
  • Στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων οι περισσότερες ελληνικές παραγγελίες είναι πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα (53), 14 παραγγελίες αφορούν πλοία που μπορούν εύκολα να μετασκευαστούν ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και μόνο 2 παραγγελίες αφορούν πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν άλλα καύσιμα εκτός από συμβατικά.

Αντίθετα, οι ελληνικές παραγγελίες πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου αφορούν κυρίως πλοία με εναλλακτικά καύσιμα. Πάνω από το 60% αυτών, 34 πλοία μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα, 11 παραγγελίες αφορούν πλοία που μπορούν να μετασκευαστούν εκ των υστέρων προκειμένου να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και μόνο 10 παραγγελίες αφορούν πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.

*του Μηνά Τσαμόπουλου από το newmoney.gr

 

eep logo