Μελίνα Τραυλού: Υπάρχουν πράγματα που δεν λέγονται…

Απαντώντας σε ερώτηση του Portnet σχετικά με την κράτηση των δύο ελληνικών πλοίων, η νέα πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού τόνισε ότι πρόκειται για παράνομη ενέργεια που βρίσκεται «στα όρια της πειρατείας».

Η κα. Τραυλού απέφυγε να τοποθετηθεί σχετικά με το αν υπήρχαν περιθώρια άλλων κινήσεων εκ μέρους των ελληνικών αρχών, αναφορικά με την αρχική δέσμευση του ρωσικού (κι εν πλω ιρανικού) δεξαμενόπλοιου που κρατήθηκε στην Κάρυστο κι αποτέλεσε την αφορμή για την εν συνεχεία κράτηση των δύο ελληνικών πλοίων στα στενά του Ορμούζ. Μια κίνηση την οποία χαρακτήρισε «στα όρια της πειρατείας» και μάλιστα από ένα κράτος, προσθέτοντας όμως πως γίνονται οι κατάλληλες κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο και αισιοδοξεί πως αυτές θα καταλήξουν στην απελευθέρωση των πλοίων αλλά και την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον.

Ας σημειωθεί ότι καλά πληροφορημένος πήγες αναφέρουν ότι υπάρχουν συζητήσεις και είναι ζήτημα χρόνου η απελευθέρωση των ναυτικών που κρατούνται στο Ιράν.

Την ενίσχυση της αναγνώρισης της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας σε διεθνές και ακόμα περισσότερο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε μία κρίσιμη περίοδο που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις, προσδιόρισε ως δύο από τις κορυφαίες προτεραιότητες της θητείας της η νέα πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.

Ως προτεραιότητα χαρακτήρισε και την προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικού πλεονεκτήματος της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Καθημερινής» στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο κλείσιμο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια».

Σε ότι αφορά τη συζήτηση που αφορά το θεσμικό πλαίσιο το οποίο εφαρμόζει η Ελλάδα για την εμπορική ναυτιλία και το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για αυτό, ξεκαθάρισε πως ουδέποτε η ευρωπαϊκή επιτροπή ξεκίνησε οιαδήποτε έρευνα. Προσέθεσε πως απλώς έγιναν από πλευράς επιτροπής διευκρινιστικές ερωτήσεις και θύμισε πως η ελληνική ναυτιλία έχει υπογράψει συνυποσχετικό με την ελληνική κυβέρνηση που έχει ψηφιστεί και έχει γίνει νόμος του κράτους, με βάση το οποίο καταβάλλεται επιπλέον οικονομική εισφορά στα δημόσια ταμεία.

Τόνισε επίσης πως η ελληνική ναυτιλία, ούσα η μεγαλύτερη διεθνώς, πρωταγωνιστεί και στη μετάβαση σε μια βιώσιμη ποντοπόρο και είναι έτοιμη να επενδύσει σε αυτήν με ρεαλισμό όταν προκύψουν οι κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις.

Επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που δρομολογεί η Ευρώπη για τους ρύπους, δεν βοηθούν την παγκόσμια ναυτιλία, αντιθέτως πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Έκανε λόγο επίσης για προχωρημένες πρωτοβουλίες για την προσέλκυση νέων Ελλήνων στα ναυτικά επαγγέλματα αλλά και για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε συνεργασία με το υπουργείο ναυτιλίας και παιδείας.

 

 

ETEKA_Desktop

eep logo