Ν.Μηταράκης: Φεύγουν μαζικά οι ναυτιλιακές από την Ελλάδα!

ploio containers prooptiki

Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Αιγαίου της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Χίου Νότης Μηταράκης, κατέθεσε σήμερα Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα, Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γεώργιο Σταθάκη σχετικά με τη μαζική φυγή ναυτιλιακών επιχειρήσεων από την Ελλάδα.
Στην ερώτηση με Αρ. Πρωτ.: 1616/2-12-2015 - ΑΚΕ 97/2-12-2015, επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Με το Μνημόνιο της Συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να πυροδοτεί νέο κύκλο ύφεσης στην Ελληνική Οικονομία, τα capital controls να παραμένουν, την υπερφορολόγηση να παίρνει διαστάσεις καταιγίδας και την ίδια την Κυβέρνηση να παραπαίει, δεν προξενεί, βεβαίως, έκπληξη η απαξίωση της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού και ως επιχειρηματικής έδρας.

Αυτό που προξενεί έκπληξη είναι το ότι δεν διαφαίνεται να υπάρχει, από πλευράς Συγκυβέρνησης, κανενός είδους σχέδιο για την αντιστροφή αυτής της ζοφερής εικόνας. Δημιουργεί, δε, πραγματικά κατάπληξη το γεγονός ότι ενώ η Ελλάδα για να ανακάμψει θα έπρεπε να προσελκύει επενδυτές και επιχειρήσεις και σε περισσότερο καινοτόμους και νεωτερικούς τομείς, σε σχέση με την παρούσα κατάσταση, αυτό που κάνει σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι να διώχνει επιχειρήσεις ακόμη και από τους πλέον παραδοσιακούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως η ναυτιλία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία δημοσιεύματος της εβδομαδιαίας ναυτιλιακής εφημερίδας “Trade Winds”, μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας έχουν ανοίξει γραφεία και λογαριασμούς την Κύπρο από το καλοκαίρι. Σύμφωνα, δε, με στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου, κατά τους έξι πρώτους μήνες του 2015, τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Κύπρο ενισχύθηκαν κατά 9,3% σε 464 εκατ. Ευρώ, έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2014 με την Τράπεζα να σημειώνει ότι μεγάλο μέρος της αύξησης αυτής να οφείλεται στην εισροή νέων Ελλήνων εφοπλιστών. Εξάλλου, η συμβολή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στα έσοδα της Κύπρου αυξήθηκε από το 2% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε 6% φέτος.

Και βεβαίως οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι βρίσκονται πίσω περίπου από ένα στα έξι πλοία παγκοσμίως, αποτελούν «πολύφερνη νύφη», σε τέτοιο μάλιστα βαθμό που αντιπροσωπείες από το Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ, τη Σιγκαπούρη, το Μονακό και το Ντουμπάι καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να τους προσελκύσουν.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1. Έχουν μελετήσει τα συναρμόδια Υπουργεία το θέμα της μαζικής φυγής κατά το 2015 των ναυτιλιακών επιχειρήσεων από την Ελλάδα ή έχουν αδιαφορήσει αφήνοντας τα πράγματα στην τύχη τους;

2. Αν το έχουν μελετήσει να κατατεθούν τα στοιχεία:

2.1. Πόσες είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες που εγκατέλειψαν την Ελλάδα από τις 25.01.2015 και έπειτα;
2.2. Σε ποιο ύψος ανέρχεται η μείωση των εσόδων της Ελληνικής Οικονομίας, εξαιτίας της μαζικής φυγής των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Κύπρο και αλλού;
2.3. Ποιες οι επιπτώσεις του συγκεκριμένου φαινομένου σε δευτερογενές επίπεδο (π.χ. μείωση της κατανάλωσης, κλπ;)

3. Διαθέτει η Ελληνική Κυβέρνηση σφαιρικό σχέδιο για την αναστροφή αυτής της τάσης; Αν ναι να το καταθέσει.

4. Μήπως, εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, η μόνη λύση για την ανάταξη όχι μόνο της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και της οικονομίας και της κοινωνίας συνολικότερα, είναι η παραίτηση της Κυβέρνησης;»

Pin It