Ναυτιλία: Σε υψηλά δεκαετίας οι τιμές ναυπήγησης

naftilia light

Συνδυασμός αυξημένης ζήτησης ναυπηγικών κλινών και υψηλότερου πληθωρισμού

Σε υψηλά δεκαετίας έχουν φτάσει οι τιμές ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού αυξημένης ζήτησης ναυπηγικών κλινών από τη μία και ενός υψηλότερου πληθωρισμού από την άλλη.

Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s ο σχετικός δείκτης που καταρτίζει, βρίσκεται τώρα στις 156 μονάδες, 25% υψηλότερα από το χαμηλό του περασμένου Νοεμβρίου σηματοδοτώντας τις υψηλότερες τιμές από το 2009.

Η άνοδος
Η ποσοστιαία άνοδος του δείκτη ήταν η πιο απότομη από το 2005 με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο να υπολογίζει ότι η «κάλυψη» των ναυπηγείων με όρους tonnage (cgt) έχει αυξηθεί σε2,9 χρόνια από 2.,4 χρόνια τον Νοέμβριο του 2019. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναυπηγικές κλίνες είναι πιασμένες μέχρι και το 2025, λόγω της μεγάλης ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).

Στο μεταξύ οι τις τιμές του χάλυβα μετά την έκρηξη του 2021 εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.O κινεζικός χάλυβας είναι πάνω από 800 δολ ανά τόνο, τιμή υψηλότερη κατά 250 δολ ανά τόνο από τον Απρίλιο του 2020.

Πώς επηρεάζει τη τιμή του νικελίου
Επίσης το νικέλιο είναι στα ύψη αυξάνοντας το κόστος του ανοξείδωτου χάλυβα που χρησιμοποιείται κατά κόρο σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Πάντως ο Clarkson’s σημειώνει ότι αποπληθωρίζοντας τις τιμές με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή των ΗΠΑ σε πραγματικούς όρους οι τιμές νέων κατασκευών εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από την αρχή του 2016.

Ανά κατηγορία πλοίων τις υψηλότερες αυξήσεις έχουν καταγράψει τα containerships (μέχρι και 47% από την αρχή του 2021) τα capsize (32%) τα δεξαμενόπλοια MR (21%) τα LNG Carriers (18%) κ.λ.π.

*του Λάμπρου Καραγεώργου από ot.gr

eep logo