Ακτοπλοΐα: Έναρξη θερινής περιόδου με ανατιμήσεις στα εισιτήρια

aktoploia 2

Με αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που υπολογίζονται κατά μέσο όρο στα επίπεδα του 10%-12% εκκίνησε η… πρώτη φάση της τουριστικής σεζόν από Πειραιά και Ραφήνα, απόρροια της ραγδαίας αύξησης των τιμών στα καύσιμα.

Όπως ανέφερε στο insider.gr στέλεχος του χώρου, «ανατιμήσεις έχουμε τόσο σε δημοφιλείς γραμμές, για παράδειγμα στις Κυκλάδες, όσο και στα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού. Για το ταξίδι στην Πάρο από Πειραιά, το απλό οικονομικό εισιτήριο είναι πάνω από 42 ευρώ, στα 42,5 ευρώ, δηλαδή αυξημένο σε σχέση με πέρυσι (38,5 ευρώ), ενώ ανάλογες αυξήσεις έχουμε και σε άλλους προορισμούς, π.χ. στην Μύκονο που πήγε στα 44 ευρώ από 40 ευρώ ή και στα Δωδεκάνησα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ήδη έχουν γίνει κάποιοι πρώτοι κύκλοι αυξήσεων λίγο παλιότερα ή και μέσα στον Μάρτιο, θα ξαναδούμε την κατάσταση μετά το Πάσχα, όταν θα μπαίνουμε πιο… γερά στη θερινή σεζόν, δίχως να σημαίνει ότι πάμε για νέες σημαντικές αυξήσεις».

Σε μεγάλο βαθμό βέβαια, οι αυξήσεις οφείλονται στις πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, δίχως να παραγνωρίζονται και οι ανατιμήσεις σε άλλους τομείς. «Ωστόσο, το μεγάλο έξοδο για το πλοίο είναι το καύσιμο», συμπληρώνει ο ίδιος, ευελπιστώντας σε μια σταθεροποίηση και εξομάλυνση των τιμών τους προσεχείς μήνες για να μην μετακαλεστεί περαιτέρω κόστος σε επιβάτες και οχήματα, εις βάρος και των τουριστικών ροών.

Υπενθυμίζεται ότι μόλις πρόσφατα το insider.gr αναφέρονταν στις… «φουρτούνες» στην ακτοπλοΐα από την άνοδο στα καύσιμα, μεταφέροντας τις ανησυχίες του κλάδου για την ραγδαία αύξηση του κόστους στα καύσιμα εν όψει μάλιστα της εκκίνησης της τουριστικής περιόδου.

Μάλιστα, το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, όπου και τέθηκαν τα κυριότερα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, με την αύξηση των τιμών του ναυτιλιακού καυσίμου βέβαια να αποτελεί βασικό και ιδιαίτερο θέμα των επαφών.

Κατά πόσο τυχόν ενέργειες όπως η επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων ή η επιδότηση καυσίμων, η πρόσκαιρη, και για όσο κρατάει η κρίση, μείωση του ΦΠΑ στο 6%, μαζί με την καταβολή δεκάδων εκατ. ευρώ για άγονες γραμμές και επιδοτήσεις (π.χ. εργοδοτικών εισφορών) κ.α. καταφέρουν να ανακουφίσουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και ποιο τελικά θα είναι το «πακέτο» των διευκολύνσεων, θα φανεί προσεχώς.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, στα τέλη Φεβρουαρίου, το insider είχε αναδείξει τις σχετικές ανησυχίες του ΣΕΕΝ, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022. «Η ενεργειακή κρίση που μαστίζει όλο τον κόσμο επηρεάζει τις Επιβατηγό Ναυτιλία περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο Κλάδο της οικονομίας. Υπολογίζουμε ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττουμε, ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας επιβαρύνθηκαν με 130 εκατ. ευρώ λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%. Η κατάσταση είναι αντιμετωπίσιμη αλλά δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες», ανέφερε ο Σύνδεσμος για την ενεργειακή κρίση.

Σημειώνεται ότι, δεδομένου τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα των λειτουργικών εξόδων, σε συνδυασμό με τα απόνερα των περασμένων ετών λόγω πανδημίας, η «τρύπα» στις ακτοπλοϊκές αναμένεται να ξεπεράσει αρκετά τα 200 εκατ. ευρώ, ποσό που προ μηνών υπολόγιζαν ως συνολικές ζημίες για την περίοδο 2020/2021 οι άνθρωποι του ΣΕΕΝ.

Πηγή: insider.gr

eep logo